Автомагистрала „Марица” може да бъде готова до август 2015 година при мека зима и благоприятни условия през новия зимен сезон, прогнозира регионалният министър Лиляна Павлова.
Тя, заедно с транспортния министър Ивайло Московски и председателя на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров, инспектира строителството на магистрала. Проверката е показала, че около 80% от лот 2 вече са изпълнени. За лот 1 процентът е по-малък – 65% от планираните дейности са приключени, съобщава Агенция "Пътна инфраструктура".
Като причини за спирането на строителството и исканото удължаване на срока за изпълнение на обекта са били посочени закъснели отчуждителни процедури, силното преовлажняване на почвите заради обилните валежи през изминалия строителен сезон.
Влияние е оказала и необходимостта от допълнително укрепване на откосите по пътя, както и появата на нови археологически обекти по протежението на магистралата.
„Заедно с изпълнителите обсъдихме нови строителни графици и поискахме уверения, че този път строителството ще бъде извършено спрямо тях. Нови отлагания са недопустими. В противен случай рискуваме да загубим цялото финансиране от ЕС за изграждането на магистралата”, коментира Лиляна Павлова.
Министърът на транспорта Ивайло Московски е призовал изпълнителите за пълна мобилизация на човешки и технически ресурси, и без компромис за качеството на строителните дейности да се върви с бързи темпове към финализиране на обекта.
Двамата министри са направили проверка и на друг участък от автомагистралата - от 98-ми до 108-ми км. В тази част на аутобана се изпълнява ново дясно платно, тъй като трафикът преминава само в лявото, а то е в експлоатация повече от 35 години.
Строителят е поел ангажимент пред министрите участъкът да бъде завършен до май 2015 година след осигуряване на 7-те млн. лв., необходими за завършване на обекта.
Магистрала "Марица" свързва АМ "Тракия" с ГКПП "Капитан Андреево" на българо-турската граница. Плановете са дължината й да е от 117 километра. Изграждането на Лот 1 и Лот 2 на магистралата се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма се изграждат общо 65,62 км.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
преди 11 години Добре, че е ЕС, че още можехме да си бъдем в 90-те години без нито една готова магистрала! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Добре, че Орешарски свърши повечето работа, че при ББ Марица си стоеше на гола поляна.Сега остава още малко, стига комунистическото отроче Павлова трябва да не се осе*е работата. :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар