От 1 януари 2016 г. размерът на минималната работна заплата ще бъде 420 лева, съобщават от пресслужбата на кабинета.
С увеличението ще се мотивират търсещите работа и ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства, посочва се в прессъобщението.
С промяната в размера на минималната заплата се очаква да се намали обхватът "работещи бедни", както и да се генерират по-оживени стопански процеси по линия на вътрешното потребление.
Минималната часова работна заплата става 2,50 лева при продължителност на работното време 8 часа и при 5-дневна работна седмица.
В момента минималната работна заплата е 380 лева. От 1 януари 2017 г. се планира да нарасне до 460 лв.


Времето във Варна на 8 октомври 2026
Честваме паметта на преподобните Пелагия и Игнатий Старозагорски
20 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Арестуваха млад мъж с амфети във Варна
2000 машини за вота на 25 октомври са в пълна изправност
Дейвид Елисън изгради нов колос в Холивуд. Сега ще трябва да го управлява
ЕС заема по-твърда позиция спрямо търговския дисбаланс с Китай преди преговорите
Петролът скочи след новина, че Тръмп готви удари по Иран преди изборите
Пропуснат имейл е позволил на Китай да получи части за F-35
Рядко плаване на танкер в Арктика подсказва за нарастващите проблеми на Русия
Уникално Ferrari Daytona SP3 вдигна тройно цената си за 4 години
Porsche ще съкрати 40% от шефовете и ще вдигне цените
MINI показа нов приключенски Countryman
VW изпече новия си електрически SUV
Легендарният пикап на Пабло Ескобар предизвика спор
Почина жената, чието изгонване от дома ѝ даде началото на протести в Испания
Ердоган и Путин обсъдиха сигурността на корабоплаването в Черно море
Къде в София спират топлата вода заради ремонти?
Рубио в Атина: Европа да се събуди от дългия си сън или идва атрофия и упадък
преди 10 години ЕЙ ЧЕ ВЕЛИКОДУШИЕ А КЪДЕ ВИ Е ИКОНОМИКАТА отговор Сигнализирай за неуместен коментар