16 тунела в страната са с умерен до висок риск на опасност от инциденти. Това е констатирала проверката на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), която обхвана 34 тунела по републиканската пътна мрежа. Сред тях най-опасни са тези във Велико Търново, на обхода на Ловеч, тунелите Топли дол, Витиня и Ечемишка. Това обясни Пирин Пенчев, председател на Управителния съвет на АПИ по БНТ.
Вчера служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов обяви, че има и други тунели, освен Ечемишка, в критично състояние. Попниколов посочи, че е възложил на експерти анализ на риска за съоръженията, който до 15 февруари трябва да му бъде представен заедно с предложение за краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяването при ползване при нормални експлоатационни условия.
Поддържането на републиканската пътна мрежа през последните две и повече десетилетия изпитва остър недостиг на финансов ресурс, заяви днес председателят на пътната агенция.
„Ако закъсняваме с превантивните ремонти и стартирането на аварийните ремонти, нещата ще стават все по-зле“, каза Пенчев и допълни, че в недобро състояние са не само тунелите, но и мостови съоръжения – около 200 на брой.
Той увери, че всички тунели и мостови съоръжения, които не са безопасни, ще бъдат затворени при необходимост.
“Има установени рискове, има и комисия, която оценява риска, каза Пенчев. По думите му всички тунели ще минат оценка през комисията и ако е необходимо, след преглед опасните съоръжения, ще бъдат затворени”, каза шефът на АПИ.
За съоръженията, които нямат сериозни конструктивни нарушения, ремонтите могат да стартират веднага, допълни той.
Ще поискаме от регионалния министър разрешение да стане публично достояние обследването на всички опасни съоръжения.
"Всички да знаят какви са ни проблемите, колко пари са необходими. И да е ясно, че пътищата са една услуга, която за обществото и икономиката е скъпа услуга", каза Пенчев.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 8 години Просто реве за още пари. А е ясно че ремонти няма да има. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ".....И да е ясно, че пътищата са една услуга, която за обществото и икономиката е скъпа услуга", каза Пенчев."Как така "скъпа услуга".....,малко ли са парите които се събират от винетна такси.....? отговор Сигнализирай за неуместен коментар