Заемите на БДЖ задължително трябва да бъдат рефинансирани. Това каза пред журналисти служебният транспортен министър Христо Алексиев, който участва в дискусията „Предизвикателствата пред българските железници за изход от кризата“.
Започнала е подготовката за преговори с кредитори и облигационери, съобщи той.
За рефинансирането ще се търси ресурс от български и чуждестранни банки, идеята е да се разсрочи при по-добри условия задължението към облигационерите от 250 млн. лв., за да може „БДЖ да вземе въздух“ и да започне да реализира нормално инвестиционната програма.
Алексиев коментира, че наказателната лихва, която държавният превозвач плаща, е 8% и определи това като загуба на ресурс. Световната банка ще бъде търсена като консултант на министерството.
Работим по вариант, който не включва подкрепа от страна на държавата, ако такава има, още по-добре, добави Христо Алексиев.
По данни на БДЖ от януари 2017 г. дълговете на превозвача в момента са 445 млн. лв.
Припомняме, че малко след като бе назначен за транспортен министър, Христо Алексиев разкритикува работата на железниците и смени шефовете на „Холдинг БДЖ“ и НКЖИ.
Днес стана ясно, че шефът на ГД ГВА, когото министърът имаше намерение да отстрани от поста, е получил по думите му „още един шанс“.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”