Данните за първите два месеца от зимния сезон са много добри и очакваме през него чуждестранните туристически посещения да нараснат с около 10-15 на сто. Това каза в Банско министърът на туризма Николина Ангелкова по време на първата кръгла маса за обсъждане на проекта за вино, кулинария и туризъм, който е съвместна инициатива между Министерството на туризма и Министерството на земеделието.
За периода декември 2017 г. - януари 2018 г. туристическите посещения на чужденци в България общо са близо 895 хил., като се увеличават със 17% спрямо периода декември 2016 г.– януари 2017 г.
В двата месеца от зимния сезон туристите в община Банско са близо 116 хил. и нарастват с 14,8 на сто в сравнение със същия период година по-рано. Броят на нощувките се увеличава с 18,5%, като достига близо 377 хил.
Първите данни за тази година са обещаващи и очакваме да постигнем устойчив ръст и през 2018 г., коментира Ангелкова, цитирана от пресцентъра на министерството. Тя се позовава на данните от НСИ, според които през януари общият брой чуждестранни туристически посещения в България е повече от 437 хил., а увеличението достига близо 19% спрямо същия период година по-рано.
С проекта за 12 винено-кулинарни дестинации очакваме да привлечем повече туристи към вътрешността на страната, посочи Ангелкова по време на кръглата маса, на която специален фокус бяха първа и втора дестинация - „Долината на Струма“ и „Долината на Места“.
Според министъра на туризма проектът ще окаже положително влияние върху развитието на редица общини не само в туризма, но и за подобряване на качеството на живот на местните хора.
При разработването на концепцията избрахме винено-кулинарните дестинации да са 12 - колкото месеците в годината. Те включват традиционните винени напитки и характерната кухня за всеки регион и обхващат близо 50 общини и около 100 туристически обекта в страната, информира министърът. Тя поясни, че първите две дестинации, които основно се дебатираха днес, минават през 9 общини и повече от 15 туристически атракции.
С тази кръгла маса започва втори етап на проекта, който предвижда общо 6 регионални кръгли маси в страната. Очакват се становища на бизнеса.
Ще бъде предложено на министъра на регионалното развитие Николай Нанков да бъдат поставяни указателни табели, които да насочват и информират туристите за дестинациите.
Работи се и по създаването на запазена марка „Сподели България“. За целта вече е стартирана процедура в Патентното ведомство. Направени са и съответните проверки за запазване на марката, каза министърът.
Планира се окончателните винено-кулинарни дестинации да бъдат обявени преди есента тази година. След това те ще бъдат дигитализирани и качени на сайта на двете ведомства. Предвижда се припознатите от бранша и от общините 12 винено-кулинарни дестинации да бъдат включени и в платформата iLoveBulgaria, която в момента съдържа повече от 500 туристически обекта.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента