Германският поддоставчик за автомобилната промишленост Grammer е изправен пред придобиване от страна на своя китайски голям акционер Ningbo Jifeng. Във вторник сутрин базираната в Амберг германска компания, която има завод в българския град Трудовец, потвърди за напредналите преговори с Ningbo Jifeng, които могат да доведат до предложение за придобиване към акционерите на Grammer AG, предава DPA.
Китайският концерн предлага цена от 60 евро плюс дивидент от 1,25 евро за акция. Така Grammer се оценява на почти 772 млн. евро, а на борсата листнатият на SDax производител се оценява на 51,30 евро за акция. Така възможната оферта в брой може да представлява премия от 17 на сто към цената на затваряне на борсата Xetra от понеделник.
„Засега не е ясно дали преговорите ще приключат успешно и ще се стигне до предложение за придобиване“, поясняват от компанията. „Grammer AG обмисля стратегическите опции в интерес на компанията и ще уведоми капиталовия пазар и обществеността за продължението на преговорите в съответствие със законовите изисквания“.
Ningbo Jifeng държи към момента над една четвърт от акциите на Grammer и трябва да извади още около 578 млн. евро, за да придобие напълно производителя. Германската компания покани китайците в началото на 2017 г., за да се опълчи на възможно придобиване от страна на спорното босненско инвестиционно семейство Хастор. Към момента то държи малко над 9 на сто от акциите.
Grammer притежава над 20 завода на четири континента, като един от тях се намира в българското село Трудовец близо до Ботевград.
Историята на дружеството в България датира от 1981 година, когато местната фабрика „Възход“ (създадена през 1952 г. като цех за металообработка) стартира производството на седалки по лиценз на Grammer, които са предназначени за вграждане в ботевградските автобуси „Чавдар“. През 1997 г. Grammer купува 72% от акциите на „Възход“, след което дружеството бе преименувано на „Граммер България“.
Сред клиентите на завода в Трудовац са BMW, чиито кожени калъфи за редица модели се изработват в България, Volkswagen, Mercedes и др. Компанията произвежда седалки за автомобили, влакове и др., както и калъфки и др. аксесоари.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“