Районите от ниво 2 в България имат икономически характер, те трябва да дефинират културно-исторически, икономически, естествено-природни прегради, които оформят естествени райони. Съгласен съм да се стимулира съединяването на райони от Северна и Южна България.
Това е мнението на доц. д-р Косьо Стойчев, преподавател в СУ "Св. Климент Охридски", изказано в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Стара планина е не само физическа, но и културна преграда. Това означа, че тя винаги е делила България на Северна и Южна България. Ние не само имаме потребност от съединяване на Бургас и Варна. Имаме потребност от тунела под Шипка, тунела при Петрохан. Стара планина трябва да бъде разпробита на три-четири места и то по един изключително директен начин“.
Така според него България ще има по-големи възможности за икономически растеж.
Доц. Стойчев смята, че ако това се случи, най-после ще се възползва и Дунавът, защото свързаността няма да е само в посока изток-запад, но и в посока север-юг.
„За съжаление в българската географска и урбанистична традиция на развитие осите на растежа са силно блокирани до отделни центрове. Това означава, че в бъдещия черноморски район ние имаме два големи града, които са свикнали да си „командват“ собствените райони – североизточен и югоизточен район. Но между тях дори в момента нямаме пряка магистрална връзка, напомни доц. Стойчев.
Той е категоричен, че независимо, че се обявихме за черноморска държава, за туристическа страна, която невероятно много възлага на черноморския туризъм, "все още базовата инфраструктура, тази север-юг ос на растеж, пътна включително, липсва".
Такава не съществува. Сегашният североизточен район може да тръгне много успешно, ако АМ „Хемус“ спешно се довърши и се доизгради целият север-юг път по нашето Черноморие, за да може да се затвори магистралният пръстен“, смята Косьо Стойчев.
Вижте повече във видеото.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена