Логично е Законът за горивата да се върне за поправка, но проблемите се коренят в Закона за акцизите. Това коментира в ефира на БНР икономическият анализатор от Експертния клуб за икономика и политика „ЕКИП“ Георги Вулджев.
Припомняме, че от тази година влизат в сила нови промени в закона, с които се въвежда регистрационен режим за фирмите, продаващи на едро и дребно горива, както и ежегодно обезпечение до 500 хил. лв. за петролните бази и складове. Необходимите гаранции за всяка бензиностанция са 20 хил. лв.
Заради недоволството от страна на малките търговци с горива икономическият министър Емил Караниколов предложи законът да бъде върнат в парламента, а спорните моменти да бъдат изчистени.
„Законът има много големи проблеми. Съгласен съм с критиките на малките търговци, че тези финансови изисквания, които се завишават за малките търговци, са ненужни. Особено в сектора на горивата в България, където по принцип имаме проблеми с конкуренцията, добавянето и завишаването на подобни изисквания само ще влоши ситуацията и ще навреди в крайна сметка не само на самите малки търговци, но и на потребителите, защото ще направи цените на пазара по-малко гъвкави“, обясни Вулджев.
Според него начинът, по който се прави опит да се приравнят правилата за всички, ще направи така че голяма част от пазара ще бъде „избутана“.
„Създават се правила от големите, които са удобни за тях, които приравняват правилата, но го правят към техния стандарт, което вреди на малките производители. По-логично е правилата и за големите да бъдат приравнени до нивото на малките, за да не се случва така, че да се ограничава конкуренцията. Т.е. не да се налагат нови правила, а по-скоро да се съкращават“, коментира икономистът.
Той подчерта, че проблемът на пазара не е концентриран в Закона за горивата, а по-скоро е в Закона за акцизите и данъчните складове. Там са основните проблеми, които водят до всички съмнения за монопол на пазара и проблеми с цените, добави Вулджев. По думите му недоволството и протестите в тази насока са именно в Закона за акцизите. Регулациите в Закона за горивата не са толкова важни, но те само ще утежнят положението, смята Вулджев.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура