Отменя се спорната наредба, която предвиждаше увеличение на часовете по кормуване и въвеждането на джипиес контрол в автомобилите. Това стана след среща между протестиращите днес автоинструктори и министрите на транспорта и образованието Росен Желязков и Красимир Вълчев, съобщи БНР.
Обратът дойде днес на фона на протест на автоинструкторите с основно искане да бъде отменена наредбата на министъра, която въвежда нова система за контрол на обучението на водачите и увеличава броя на часовете за подготовка.
По време на разговорите е договорено да се създаде нова работна група, която да бъде оглавена от председателя на Държавната агенция по пътна безопасност Малина Крумова.
„Тази група ще има разширени задачи, които са свързани с това да се уточни какъв трябва да е изпитът, какво трябва да е обучението, какви да са необходимите мерки – много по-широко, извън провеждането на обучението и контрола върху обучението. Да работим и в контекста на новото законодателство, което предстои да се подготвя във връзка с решението на Министерски съвет за нов Закон за движение по пътищата“, обясни Крумова.
„Когато работната група излезе със съответните предложения, и те се приемат и няма разнобой в бранша, и се приемат консенсусно, тогава ще започнат промени в нормативната база“, посочи директорът на „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски.
Междувременно неправителствени организации са изпратили до премиера Борисов и до министерствата на вътрешните работи, на транспорта и на образованието и науката позиция за необходимостта часовете по кормуване да бъдат увеличени.
Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България коментира: „Ние сме „за“ 42 часа, при условие, че се гарантира неотменимото им даване.
Смятаме, че електронната система не може да бъде корумпирана, тя не може да бъде субективна. Тя е обективен начин на контрол. Системата първо локализира и верифицира инструктора и курсиста, че са на едно и също място, тоест в автомобила. Второ, отбелязва часа на тръгване и часа на свършване. Трето, GPS системата показва маршрута, по който се е движил автомобилът с инструктора и курсиста, колко километра са изминати за един час, кое упражнение е отработено - дали е магистрала, дали е извънградско, дали е нощно каране“.
Работната група ще разработи предложения, които да бъдат синхронизирани с новия Закон за движение по пътищата и да обхванат и елементи като нуждата да има допълнителни ограничения за новите водачи, след придобиване на тяхната правоспособност.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста