IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо ремонтът на една магистрала е по-скъп от строежа ѝ?

От понеделник започва поправката на участъка от Чирпан до Стара Загора от автомагистрала „Тракия“, обявиха от АПИ

11:03 | 02.10.20 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Ремонтът на отсечката от Чирпан до Стара Загора от автомагистрала „Тракия“ е по-скъп от строежа й. Това е така, защото изграждането е било преди 17 години, а тогава цените са били различни, най-малкото трудът е бил по-евтин. Това се разбира от думите в ефира на Нова телевизия на Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Въпросната отсечка придоби особена популярност в последната година. Тя е в експлоатация от 2007 г. но поради лошото състояние на трасето и в двете посоки, скоростта на движение бе ограничена до 90 км/ч. в края на 2019 г.  Мястото е много любимо на Пътна полиция, които се похвалиха в началото на лятото, че след поставяне на камера в района, до края на юли 4546 водачи са били глобени за превишение на скоростта в участъка. Там често стават и катастрофи.

Според предварителните оценки ще са нужни около 60 млн. лв. само за ремонта на платното в посока Бургас. 

„Ясно е, че ремонт трябваше отдавна да се направи. Този участък е строен в едно друго време, през което цените са били различни. Не може да очаквате за една отсечка, строена преди 17 години, че ремонтът й ще е по-евтин. Цената, която е определена, е съгласно нашия договор с дружеството „Автомагистрали“, и е реална. Това, което се твърди, че е без поръчка и без търг, не е вярно“, обясни. Досев.

От думите му обаче не стана ясно кога реално ще бъде финализиран ремонтът, който трябваше да започне и приключи в рамките на 3 месеца. „Правихме едни планове как цялото платно ще успеем да го ремонтираме тази година, обемът работа е огромен. Увеличихме участъка, беше 40 км, сега искаме да ремонтираме 52 км, като с това увеличение се повиши значително и обемът работа. Графиците и плановете, които правихме, очевидно няма да се изпълнят и няма да сме готови за 3 месеца“, каза Досев.

По думите му ремонта по участъка от 156-ти до 168-ми километър започваме от понеделник, 5 октомври. „Там е по-лек ремонтът и ще приключи за няколко дни. В следващия вълнообразен участък ще е по-сериозен. Ще се пипат основните пластове и съответно дейностите ще отнемат по-дълго време“, добави той.

Последна актуализация: 11:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Икономика и политика виж още

Коментари

7
rate up comment 6 rate down comment 0
bgMan
преди 2 години
Щото ГЕРБ за крадци. Бай *** в съвременен вариант.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 0
Tobywolf
преди 2 години
Щото се е крало, краде се и ще се краде с всички части на тялото, включая и отворите!Гарантирано от ГЕРБ!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 2
khao
преди 2 години
защото Герб и баш мутрата са крадци и некадърници...дай следващия въпрос и да е по труден, моля!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 1
driverf1
преди 2 години
След като е по скъпо да се ремонтира,нека се изгради успоредно нова магистрала в участъка,който е за ремонт.....Изглежда има някаква цензура.... ,Не ми поства цялото мнение.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 4
driverf1
преди 2 години
"Защо ремонтът на една магистрала е по-скъп от строежа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 1
driverf1
преди 2 години
"Защо ремонтът на една магистрала е по-скъп от строежа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 0
driverf1
преди 2 години
И колко години е гаранцията за тази магистрала.....?Кой е бил строителя и на кого е бил човек.....?Много лесно.....,хоп минали 17 години и не трябва да се търси отговорност от изпълнителя.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още