Отговарящата за строителството и поддръжката на пътната инфраструктура в България агенция (АПИ) се противопостави за пореден път категорично на обвиненията, че Камарата на строителите е диктувала как агенцията „Пътна инфраструктура" да строи трасето на магистралата при Кресна.
"Процесът за избор на трасето на АМ „Струма“ е минал през много варианти през годините и не е имало. Не знам да има лоби в Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), коментира пред БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на пътното ведомство.
По думите му се търси ефект на внушение и се разиграват теории на конспирациите, "но ние нямаме никакво отношение към Камарата на строителите. Те са предложили в едно писмо до нас да ни помагат с апликационната форма. Не е практика и никога не се е случвало да се помага на АПИ за апликационните форми. Не знам защо се замесва името им в процеса на одобряване на апликационната форма за АМ „Струма“. Вероятно има някой интерес около това, щом толкова се шуми“, обясни Досев.
Той подчерта, че експертите на АПИ търсят оптимално решение, което може да бъде реализирано в кратко време и в нормална ценова рамка. „Магистралата трябва да бъде завършена. Това дали АПИ ще поиска около 1 млрд. лв. от държавата за завършването ѝ е въпрос на анализ и решение на Управителния съвет на АПИ. Подготвяме допълнителна апликационна форма за „Струма“ за запазване на биоразнообранзието. Спомняте си това беше аргумент на ЕК да не ни се одобри предната апликационна форма за проекта“, каза Досев. Той бе категоричен, че не са „изпуснати“ европейски средства.
„Работя от 8 години по ОП „Транспорт“ и няма момент, в който да е имало възможност този участък да бъде 100% финансиран от ЕС. В новата програма, която се подготвя, участъкът от АМ „Струма“ също е включен. Около 1,2 млрд. лв. ще са нужни за завършването на автомагистралата“, допълни Досев.
Той уточни още, че в момента вървят две тръжни процедури за участъка през Кресненското дефиле. „Не сме спрели да работим в тази насока и когато имаме възможност, ще променим начина за преминаване по този участък“, каза още Досев.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
преди 5 години Тунела не мога да го направя. Но мога (по-скоро можех, врата се хлопва) да организирам търга, така че на България да излезе по-евтино. Понеже парите щяха да дойдат от ЕС. Сега ще видим дедовия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Мисля че все още имаш шанс да предложиш ти да им направиш тунела за същите пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тия за *** ли ни взимат. Въпроса можеше да е решен преди 5 години - трябваше просто да се направи тунела от-до. И щеше да е на поне 90% финансиран от ЕС. Ама понеже тукашните тухлари не могат да строят тунели - почнаха врътките, за да може да се вземе проекта от "наши" фирми. Нямало лоби... Тия наистина ни се подиграват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар