Новите по-високи данъци от догодина за старите автомобили няма да доведат до по-малко замърсяване на въздуха в големите градове. Това коментира по БНР изпълнителният директор на Българската национална асоциация "Активни потребители" Богомил Николов.
"Този данък няма да промени нищо, въпреки че сам по себе си е революция. Ставките в данъка не са достатъчно амбициозни и не почиват на реалното замърсяване. Екологичният компонент се основава на декларациите на производителите. Мисля, че ще продължим да виждаме гъсти облаци дим от неизправни автомобили, защото системата ни за контрол не е наред", е мнението на експерта.
Той е категоричен, че още от началото „системата беше объркана”.
“Въведе се конкуренция в дейност, която по същество е контролна. Центровете за годишни прегледи се надпреварват да бъдат снизходителни, защото никой няма да отиде в център, който е много стриктен", отбеляза Богомил Николов.
Според него много е важно КАТ да прави мобилни проверки за качеството на възудха.
“Може някой да е минал преглед, а колата му да замърсява. Всеки един данък трябва да първо място да бъде справедлив и да почива на реални данни. Газовите уредби замърсяват най-малко, а ще бъдат наказани с новия данък. Не виждам проблем наличието на катализатор да може да се проверява, включително от КАТ, и да има стимул за хората с работещи катализатори", смята Богомил Николов.
Днес Българската национална асоциация "Активни потребители" организира кръгла маса, на която експертите ѝ ще предложат свои мерки срещу замърсяването.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
преди 7 години Дай тогава държавата да субсидира горенето на парцали за отопление зимата, а на хората с климатици да сложи данък? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ти не си с всичкия си. Как е възможно държавата да субсидира покупка на скъпи нови коли от богати хора за сметка на субсидия, която се плаща от бедни хора със стари коли?? Нямате ли срам вие зелените талибани?? Такива безумни политики наливат вода в мелницата на БСП/ДПС и ги връщат на власт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Чеки малко, би ли ми дал един пример поне. Къде подобно облагане е решило този проблем? Никъде, така че ква политика и стимули има отзад не е от значение... то е направено зада пълни касата, бе да реши проблема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Това облагане е тотално сбъркано, защото:1. Няма политика.2. Няма критерии.3. Няма стимули. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години тоя пак е ял лютеница :D .... и говори небивалици ! След оная изцепка е по добре да си получаваш грантовете и да стоиш скрит и на тихо ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар