Германската компания Siemens и японската Mitsubishi Heavy Industries (MHI) внесоха съвместна оферта за френската компания Alstom, съобщава Ройтерс.
Siemens предлага да купи бизнесът на френската компания с газови турбини за 3,9 млрд. евро в Брой, а MHI – да купи дялове в енергийните и активи, включително в звеното за оборудване за водноелектрическа енергия и мрежи.
MHI предлага да инжектира 3,1 млрд. евро в брой в Alstom и предлага да придобие и до 10 на сто чрез акционера Bouygues.
Надпреварата за придобиване на енергийните дейности от френския гигант навлезе в решаваща седмица. На 23 юни изтича крайния срок на офертата на GE за енергийното звено на Alstom – 12,4 млрд. евро за цялата енергийна дейност на френската компания.
Френското правителство разкритикува предложението на GE и осъществи серия законови промени, за да си даде правомощия да наложи вето върху евентуална сделка с мотива, че Alstom е новатор и голям работодател и не може да продаде по-голямата част от дейността си на чужда компания без държавата да има думата.
Правителството също се опита да договори по-добри оферти и съюзи за запазване на Alstom като водещ играч в сферите и на транспорта, и на енергетиката. Това са жизненоважни сектори за Франция, особено в момент, в който икономиката буксува, безработицата е над 10 на сто и а все повече избиратели се отдалечават от традиционните политически сили.
За Alstom във Франция работят около 18 хил- души, т. е. около една пета от работната сила на компанията. Тя беше спасена от фалит преди десет години и оттогава в голяма степен разчита на обществени поръчки от властта за жп оборудване.
Не е сигурно дали френското правителство, Alstom и акционерите в компанията ще подкрепят офертата на Siemens и Mitsubishi пред тези на GE. Утре следобед директорите на германската и японската компании ще представят предложението си пред долната камара на френския Парламент. Вероятно и двамата ще се изправят пред лавина от трудни въпроси.
Правителството вече получи обещание от GE да бъдат създадени нови 1 000 работни места във Франция през следващите три години, ако се стигне до сделка. В неделя обаче финансовият министър Мишел Сапен обяви, че очаква американската компания да подобри офертата си.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна