Германският гигант в търговията на дребно Metro отчита смесени резултати за първото тримесечие на 2014/2015 г. (между октомври и декември 2014 г.). Заради слабостта на руската рубла компанията отчита спад на приходите в Коледното тримесечие. Въпреки това главният изпълнителен директор Олаф Кох е доволен, защото някогашното проблемно дружество Media Saturn отчита добри резултати, предава Bloomberg.
Концернът, към който освен Media Saturn принадлежат и големи магазини, като тези с марките Real и Kaufhof, както и едноименните Metro, отчита за първото тримесечие като цяло спад на приходите от продажби от 2,2% до 18,3 млрд. евро. Анализаторите обаче очакваха намаление до 18,19 млрд. евро. Без отчитане на валутните ефекти и тези от продажбата в портфолиото, Metro постига ръст на приходите от 2,1 на сто.
Като причина за спада компанията посочва продажбата на своя бизнес с магазините Real в Източна Европа, както и продължаващата слабост на руската рубла.
Най-голямaтa дистрибуторска линия – продажбите на едро, отчитат спад на продажбите от 3,6 на сто до 18,3%. Положителното развитие в Източна Европа, Русия и Азия е било компенсирано от спада на продажбите в Западна Европа поради по-слабото търсене в Холандия и Белгия, както и леките спадове в Германия.
По отношение на Real, която сега ще се концентрира само в Германия, приходите спадат леко с 0,7 на сто до 2,2 млрд. евро.
Спад има и в приходите на обектите с марка Kaufhof, при които заради топлото време по-слаби са били предимно продажбите на текстил. Приходите се свиват леко с 1 на сто до 1 млрд. евро.
За сметка на това добри резултати отчитат веригите за продажба на потребителска електроника Media Markt и Saturn. Поделението повишава приходите си с 4,1 на сто до 6,9 млрд. евро. При това ръст има на всички региони, а в Русия дори има нарастване в двуцифрения процентен диапазон без отчитане на валутните ефекти. В Западна Европа особено силно развитие отчита Испания.
Изминалият период се характеризира с промени и за България – в страната, както и в Румъния, бе затворен по един обект от Metro Cash&Carry. От 1 януари компанията закрива своя „МЕТРО Компакт” в Сливен. „В кратък срок обектът на МЕТРО ще бъде отворен на друга локация, във формат съобразен с бизнес потребностите на клиентите от двете области – Сливен и Ямбол“, поясняват от дружеството.
В България концернът влезе през март 1999 г. чрез METRO Cash & Carry, като тогава откри два обекта – в София и Пловдив. В момента компанията има 13 обекта на територията на страната.


Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция