Американският производител на самолети Boeing планира да отвори първия си завод в Европа в Шефийлд, Северна Англия, с което показва вот на доверие в производствените възможности на Великобритания, докато тя се подготвя да излезе от Европейския съюз, съобщава Bloomberg.
Заводът на стойност 20 млн. паунда (25 млн. долара) ще доставя части за Boeing 737 и 777, специализирайки в системи за задвижване, които отварят и прибират задкрилките на самолета в различни етапи от полета.
Ходът дава тласък на плановете на Boeing да увеличи собственото си производство на компоненти за системите за задвижване, за да засили производителната си ефективност, да разшири контрола върху качеството и да намали разходите за вериги за доставки, казва американската компания в изявление от петък. В завода, разположен на площ от 2300 кв.м, първоначално ще бъдат ангажирани 30 души, като наемането им ще започне следващата година.
„Решението да започнем производство на скъпи компоненти във Великобритания е стъпка към промяна в нашата ангажираност и още един пример за ангажимента на Boeing тук да расте“, казва председателят на Boeing Europe Майкъл Артър в изявлението.
Конкурентът на базираната в Чикаго компания – Airbus, фокусира цялата се дейност по изграждането на крилата на самолетите си във Великобритания. Дизайнът и част от производството се изготвя във Филтън, близо до Бристол, където работят 4000 души, а сглобяването се прави в Бротън, Уелс, където са ангажирани още 6000 души.
Заводът на Boeing ще бъде разположен в Advanced Manufacturing Research Centre в Шефийлф, където McLaren обяви този месец, че ще премести производството си на шасита от Австрия през 2019 г. след построяването на завод за 50 млн. паунда. Този ход ще намали експозицията на британския производител на автомобили към потенциални мита на авточасти след Brexit.
Макар че за Boeing вече работят 2000 души във Великобритания, всички те са извън сферата на производството – обучение, продажби и услуги, включително поддръжка, фокусирана основно върху платформите за отбрана, като хеликоптера Chinook.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
преди 8 години Да, във Великобритания може , но не например в Прага, Варшава или София. И едва ли е просто случайно. *** ще трябва да се конкурираме с китайците в ширпотреба, а богопомазаните да бъдат лидери във високите технолигии и производства. Съдбата на всеки слуга и прислужник, нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "цехче за някви дреболии" - те хората са писали: "Заводът на стойност 20 млн. паунда (25 млн. долара) ще доставя части за Boeing 737 и 777, специализирайки в системи за задвижване, които отварят и прибират задкрилките на самолета в различни етапи от полета".Първо ще пробват, ако сработи, сработи, ако не бият шута на завода, отписват 20М и изчезват. Все пак първи завод в Европа. Защо не избраха например Германия, Франция или моя личен избор - България. Предполагам нищо общо с визитата на Мей в САЩ и "подкрепата" на Тръмп за ЕС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Че е цех виждаме всички. Но че не ги интересува евтината работна ръка говори факта, че отварят"завода" в Шефийлд а не във Видин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Все пак автоматизация, роботизация и други подобни "-ации". Все пак от 20 години слушаме, че това е бъдещето.---- хубуу слушате, а осмисляте ли ? с 20 милиона ще е яката автоматизация. по скоро ще е цехче за някви дреболии ... хората искат да ползват евтината раб. ръка която иде след брекзита ... но само 30 човека, щото по последно проучване само на толкова им се работи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Все пак автоматизация, роботизация и други подобни "-ации". Все пак от 20 години слушаме, че това е бъдещето.---- хубуу слушате, а осмисляте ли ? с 20 милиона ще е яката автоматизация. по скоро ще е цехче за някви дреболии ... хората искат да ползват евтината раб. ръка която иде след брекзита ... но само 30 човека, щото по последно проучване само на толкова им се работи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години и стабилност има отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да не бързат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Е ти нали не очакваш да правят частите на ръка. Все пак автоматизация, роботизация и други подобни "-ации". Все пак от 20 години слушаме, че това е бъдещето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Чак пък завод С 25 милиона инвестиции и 30 човека персонал прилича по скоро на малък цех за производства на няколко детайла за Боинг Но все пак е по добре от нищо отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Тия забравиха за Брекзит. Да дойдат в България. Ниски данъци, никаква корупция, хубави пътища, съдействаща администрация, интелигентни политици. Абе рай за инвеститорите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар