След като във вторник в Генуа се срина мост на магистрала, убивайки 35 души, Италия все още е в шок и траур. Докато спасителите претърсват останките и усуканата стомана за оцелели, специалисти вече проучват възможните причини за този толкова катастрофален колапс. Министърът на транспорта на страната призова старшите мениджъри в компанията, управляваща моста, да подадат оставка, докато прокуратурата обяви и наказателно разследване.
Мостът „Моранди“ е построен през 1967 г. и е с дължина 1,2 км. Обикновено такива мостове са проектирани да издържат поне 100 години с необходимата периодична поддръжка. По време на сриването на моста се е извършвала ремонтна дейност, въпреки че все още не е ясно дали това е имало някаква роля за случилото се. Съществуват и предложения, че недостатък в дизайна може да е отговорен за сриването.
Беше изразена загриженост и за нарастващия обем на трафика по магистрала А10 и дали това е причинило по-бързо от очакваното износване на структурата. Очевидно обаче е неоспоримо, че инвестициите на Италия в нейната пътна мрежа са намалели до тревожно ниво.
Данните на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), публикувани от BBC, показват, че докато Германия, Франция и Обединеното кралство са излели повече пари в инфраструктура през последните години, италианските вложения са паднали от 13,66 млрд. евро през 2007 г. до едва 3,39 млрд. евро през 2010 г. Има ръст само през 2015 г. - до 5 млрд. евро, далеч зад Германия (11,69 млрд. евро), Франция (10,01 милиарда евро) и Великобритания (9,07 милиарда евро).
Повече по темата вижте и в телефонното интервю на Джулио Сапели, икономист и преподавател по история на икономиката в университета в Милано, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Делян Петришки.
You will find more infographics at Statista


Желязков: Демокрацията изисква да чуваме различното мнение, дори когато то не ни харесва
Велосипедистите във Варна с благороден жест към дете
¼ от местата за паркиране в "зелената зона" на Варна са освободени
Oпитват да изтеглят танкера Kairos на пристанището в Бургас
По примера на София и Пловдив: И Варна забранява старите коли
Слугинажът на ФИФА към Тръмп опорочава красивата игра (и климата)
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 3
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 2
Комисар Албукерк очаква старт на пазарните реформи в ЕС през 2027, част 1
Водещ пост в еврозоната дава шанс на Гърция за символична реабилитация
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Хиляди употребявани коли загубиха важна функция
Сервиз, гуми, застраховка – как да планираме годишния авто бюджет?
Загряване на спирачките през зимата – мит или реалност
Как водата може да спаси дизеловите коли в Европа
Песков: Руските власти трябва да бъдат предпазливи на фона на заплахите на Киев
Росен Желязков апелира: Нека протестите да бъдат мирни
Костадинов: Най-доброто за България е кабинетът да падне още днес
"Коледните чудеса на България" е инициатива на 8 граждански организации
Кобрата: Чувствам се най-добрия, чувствам се страхотно
преди 7 години След приемането на еврото Италия все повече запада, все повече се деиндустриализира, все повече няма работа за младите и те емигрират и все повече задлъжнява, за да задържи някакси икономиката още някоя друга година над водата. Каквото и да правят обаче, страната все повече се приближава до повторение на гръцката драма от 2010 насам и съпътстващия икономически колапс. Просто еврото е прекалено скъпо за Италия. Страната има нужда от собствена валута и гъвкав валутен курс, който да отговаря на реалните икономически потребности. Иначе няма инвестиции, няма растеж, доходите спадат, дълговете се увеличават и това е удобно развитие най-вече за Германия. Италия ще бъде изсмуквана икономически чрез еврото докато в един момент съвсем обеднее и задлъжнее. Тогава на италианците ще им хрумне, че приемането на еврото е било кардинална грешка и ще си въстановят собствената валута. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Иронично или не - това се случва в най-корумпираната държава от т.нар. "Запад". И не, причината не са намалелите инвестиции. Те също са следствие от корупцията.А най-големия проблем на корупцията - трудно се доказва, въпреки че последствията са видими за всички. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Те и сега имат едни от най-скъпите магистрали... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Значи, да се очаква скоро повишане на таксите, че нали тези пари трябва да дойдат от някъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар