След като във вторник в Генуа се срина мост на магистрала, убивайки 35 души, Италия все още е в шок и траур. Докато спасителите претърсват останките и усуканата стомана за оцелели, специалисти вече проучват възможните причини за този толкова катастрофален колапс. Министърът на транспорта на страната призова старшите мениджъри в компанията, управляваща моста, да подадат оставка, докато прокуратурата обяви и наказателно разследване.
Мостът „Моранди“ е построен през 1967 г. и е с дължина 1,2 км. Обикновено такива мостове са проектирани да издържат поне 100 години с необходимата периодична поддръжка. По време на сриването на моста се е извършвала ремонтна дейност, въпреки че все още не е ясно дали това е имало някаква роля за случилото се. Съществуват и предложения, че недостатък в дизайна може да е отговорен за сриването.
Беше изразена загриженост и за нарастващия обем на трафика по магистрала А10 и дали това е причинило по-бързо от очакваното износване на структурата. Очевидно обаче е неоспоримо, че инвестициите на Италия в нейната пътна мрежа са намалели до тревожно ниво.
Данните на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), публикувани от BBC, показват, че докато Германия, Франция и Обединеното кралство са излели повече пари в инфраструктура през последните години, италианските вложения са паднали от 13,66 млрд. евро през 2007 г. до едва 3,39 млрд. евро през 2010 г. Има ръст само през 2015 г. - до 5 млрд. евро, далеч зад Германия (11,69 млрд. евро), Франция (10,01 милиарда евро) и Великобритания (9,07 милиарда евро).
Повече по темата вижте и в телефонното интервю на Джулио Сапели, икономист и преподавател по история на икономиката в университета в Милано, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Делян Петришки.
You will find more infographics at Statista


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Роузи Хънтингтън-Уайтли става моден директор на луксозен бранд
Защо иракските кюрди се нуждаят от противовъздушна отбрана
Крис Прат и Катрин Шварценегер се запознали в църква
Тайната на 41-годишния брак на Сигорни Уийвър с мъжа, за когото се омъжва след 3-месечна бурна връзка
преди 7 години След приемането на еврото Италия все повече запада, все повече се деиндустриализира, все повече няма работа за младите и те емигрират и все повече задлъжнява, за да задържи някакси икономиката още някоя друга година над водата. Каквото и да правят обаче, страната все повече се приближава до повторение на гръцката драма от 2010 насам и съпътстващия икономически колапс. Просто еврото е прекалено скъпо за Италия. Страната има нужда от собствена валута и гъвкав валутен курс, който да отговаря на реалните икономически потребности. Иначе няма инвестиции, няма растеж, доходите спадат, дълговете се увеличават и това е удобно развитие най-вече за Германия. Италия ще бъде изсмуквана икономически чрез еврото докато в един момент съвсем обеднее и задлъжнее. Тогава на италианците ще им хрумне, че приемането на еврото е било кардинална грешка и ще си въстановят собствената валута. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Иронично или не - това се случва в най-корумпираната държава от т.нар. "Запад". И не, причината не са намалелите инвестиции. Те също са следствие от корупцията.А най-големия проблем на корупцията - трудно се доказва, въпреки че последствията са видими за всички. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Те и сега имат едни от най-скъпите магистрали... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Значи, да се очаква скоро повишане на таксите, че нали тези пари трябва да дойдат от някъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар