Германската национална авиокомпания Lufthansa търси спасение в размер на 10 млрд. евро, като предлага на правителството на страната 25,1- процентен дял, съобщава германският седмичник Der Spiegel, цитиран от Ройтерс.
Според предложението правителството ще държи над половината от акциите – в размер на 5,5 млрд. евро – без право на глас, за което то ще получава гарантирана възвръщаемост от 9%.
Държавната банка за развитие Kreditanstalt за Wiederaufbau (KFW) ще осигури още 3,5 млрд. евро, подкрепени от германското правителство.
Заеми в размер на общо 6 млрд. евро също се очакват от Австрия, Германия и Швейцария.
Миналата седмица Lufthansa обяви, че провежда „интензивни преговори“ с различни европейски правителства за осигуряване на финансова подкрепа.
Авиокомпанията и германското финансово министерство все още не са коментирали плана, въпреки че финансовият министър Олаф Шолц заяви пред германския всекидневник Passauer Neue Presse, че "данъкоплатците могат да разчитат на нас, че не проявяват наивност в тези разговори".
Този месец главният изпълнителен директор Карстен Спор заяви, че Lufthansa ще търси държавна подкрепа от Германия, Австрия, Швейцария и Белгия, тъй като харчи пари с „1 млн. евро в час“, което означава, че нейните 4 млрд. евро в брой ще бъдат недостатъчни.
През миналата седмица стана ясно, че пакетът от помощи ще включва средства от новия германски фонд за икономическа стабилизация (ESF), гарантирани от държавата заеми от Германия и дълг, предоставен от Австрия, Швейцария и Белгия, където са базирани дъщерните дружества на Lufthansa, добавят източниците.
Капиталовата инжекция от ESF, която вероятно ще е до 4 млрд. евро, първоначално може да дойде под формата на капитал без право на глас или т.нар. „мълчаливо участие“, твърдят двама източници, допълвайки, че всичко или част от това може да бъде преобразувано в акции на по-късен етап.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
преди 5 години Аве, нали държавата беше льош стопанин? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години шо не ги даат на концесия на Боце или Божков на некой от наще "бизнесмени" ? Аре да не са наще нешо на Сашовски, Китайски, Бразилски инвеститори ?!? ..... Тия праат нацонализации, а наще папуняци раздаат на концесии, летища, влакове, централи, квот им падне, са особено с карантията ше им върже ..... Успех със закриването на Бyлгaристан отговор Сигнализирай за неуместен коментар