„Който каже„ да“ на водорода, също трябва да каже„ да“ и на вятърната енергия. Ето защо ние трябва последователно да разширяваме ВЕИ “, подчертава министърът на околната среда Свения Шулце.
Водородът ще се използва, когато процесите не могат да бъдат електрифицирани - например при транспорта на тежки товари, производството на стомана, химическата промишленост и авиацията.
Компаниите от тези сектори ще получат финансова помощ, ако инвестират в инсталации за електролиза за преобразуване на производствените процеси. За тази цел ще стартира пилотна програма за т.нар. Въглероден договор за разлика (CfD), който е насочен към стоманодобивната и химическата промишленост.
Водородът ще се използва и в транспортния сектор - идея, която първоначално беше отхвърлена от министерството на околната среда. За да се подпомогне производството на ВЕИ, освен всичко друго, ще бъде създадена инфраструктура за зареждане с водород. Също така германското правителство иска да проучи дали до 2030 г. може да бъде приложена квота от 20% за възобновяема енергия в авиацията.
Стратегията също така предвижда в следващите десет години да се развие общоевропейски пазар на водород, където ще се търгуват "син" и "тюркоазен" водород. И двата вида се произвеждат от природен газ.
Тъй като Германия е интегрирана в енергийните мрежи на ЕС, „въглеродно неутралният водород също ще играе роля в страната и, ако е наличен, ще бъде използван временно“, посочват още от Берлин.
Германия обяви създаването на европейска водородна инфраструктура като един от най-важните приоритети на предстоящото си председателство на Съвета на ЕС с надеждата да се наложи като основен износител през следващите години. „Зелените водородни технологии скоро трябва да носят печата„ Произведено в Германия “, заяви министърът на образованието и научните изследвания Аня Карличек (ХДС).


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
преди 5 години "превъртането" на енергия през различни форми означава винаги загуба на част от нея - безвъзвратно. То е все едно - в криптопортфейлът си - да обърнеш Етерчетата в Трончета, а след пет минути да решиш, че не си е струвало и пак да обърнеш Трончетата в Етерчета - и да се чудиш: що имаш по-малко Етерчета, отколкото в началото. А ако Етерчетата и без това в началото си ги купил на висока цена, то става съвсем грозно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Нека освен бльъ-бльъ да погледнем фактите.- Германия и сега е с най-скъпата енергия, което зловещо влачи икономиката и надолулу - още миналата година технически бяха в рецесия и това е немалко заради скъпия ток.- Тия "смели" проекти, за които четем - включват - цитирам: "Повечето от необходимата енергия ще бъде осигурена от офшорни вятърни централи, докато 14 TWh ще изискват около 20 TWh зелена електроенергия." - тоест Германия ще хаби много по-голямо количество скъпа "зелена" енергия, за да добие доста по-малко количество водород - което ще значи, че той ще е ОЩЕ по-скъп. Резултатът е ясен:- Още по-скъпа енергия, което окончателно ще доубие германската индустрия. - Нови огромни вятърни паркове - офшорни - което окончателно ще превърне Германия в пустиня.... засушаването е тежко и сега - обяснявал съм ного пъти - защото тия перки спират голяма част от влажните ветрове към континента. - Заради скъпата енергия всичките индустриални компании в Германия панически ще евакуират заводите си - в държави където енергията е на поносими цени. В резултат - тежка безработица и социална криза.В ситуацията Германия прилича на човек със коремно разтройство, който се тъпче с английска сол. И тя - ситуацията - доказва, че е по-добре една държава да бъде управлявана дори от луд маниак като Хитлер, отколкото от страдащи от тежка олигoфрения като сегашните управляващи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Преди 140 години един луд германец създал първия бензинов автомобил който дигал 16 км и имал 0,9 конски сили. Днес има Мерцедеси с над 600 конски сили дигащи над 300 км. Важното е да започнеш от някъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Едно е да искаш, друго е да можеш, а трето да го направиш. Предполагам затова се зъбят на американците за СП2, а и пуснаха новата въглищна централа 1,1ГВ, да могат да произвеждат водород. За всеки случай да крепят "зелените" и "възобновями" производства на ток, че а е спряло слънцето и вятъра за ден-два, водордните им щуротии са заминали по дяволите.С този квантов скок Германия иска да стане световнен лидер в областта на водородните технологии, добави Алтмайер, който говори наред с трима други министри. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години :))) ... 7млрд. евро за 5GW електролизери , немат ли си някой ядрен експерт да им обясни колко са назад в мисленето ... само за протоколът , колко ще струват 2GW в беляНЕ и датата на пуск съвпада ли с 2030 или не ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар