Франция призова графикът за изпълнение на плана на Европейския съюз (ЕС) за регулиране на батериите да бъде изтеглен с една година по-рано до 2024 г., съобщава Euractiv, цитирайки френското министерство на екологичния преход.
27-те министри на околната среда на страните членки на ЕС се срещнаха в четвъртък (10 юни), за да направят равносметка за напредъка по предложения от ЕС регламент относно батериите и отпадъците от батерии. Предложението бе представено от Европейската комисия (ЕК) през декември миналата година като част от плана за действие за кръговата икономика.
Комисията иска да гарантира, че батериите могат да бъдат повторно използвани, преработени или рециклирани след края на техния жизнен цикъл. Търсенето на батерии се очаква да скочи 14-кратно на фона на плановете за разполагане на 30 млн. електрически автомобила по европейските пътища до 2030 г.
Мерките, които Комисията предлага, ще улеснят постигането на неутралност по отношение на климата до 2050 г. По-добрите и по-ефективни батерии ще имат ключов принос за електрификацията на автомобилния транспорт, което значително ще намали емисиите му, ще увеличи навлизането на електрически превозни средства и ще улесни нарастването на дела на възобновяемите източници в енергийния микс на ЕС.
С това ЕК цели да стимулира кръговата икономика на веригите за създаване на стойност в сектора на батериите и да насърчи по-ефективното използване на ресурсите с цел свеждане до минимум на въздействието на батериите върху околната среда.
Френският министър на екологичния преход Барбара Помпили иска да бъде изтеглен графикът за изпълнение на плана с около една година.
Въпреки че Париж одобрява всички цели на предложението, екологичното министерство призовава „текстът да установи минимални стандарти, но не и да попречи на държавите, които искат да направят повече по въпроса“.
Франция също така обърна внимание на батериите, използвани при по-леки устройства като велосипеди или електрически скутери, като заяви, че проблемът трябва да бъде „много внимателно наблюдаван“. Министерството изчислява, че една трета от тези батерии се обработват по „пиратски“ начин и в крайна сметка се получават „незаконни канали за обработка или трафик“.
Управлението на батериите и отпадъците е „конкретен и оперативен въпрос за публичната политика, който отговаря на общата цел на ЕС за стратегическа автономия: да се осигури повторното използване на батериите за създаване на рециклираща индустрия и по-малка зависимост от външните доставки“, заключава министерството.
Франция подкрепя регламента, но някои страни в ЕС не го одобряват. Миналия март някои от тези държави предупредиха, че ще бъде невъзможно да се спазят сроковете, определени от ЕК. Те също така се аргументираха, че новото законодателство ще увеличи разходите за производителите на батерии, които ще трябва да се съобразят с новите европейски стандарти.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век