Близо 85 на сто от румънците смятат, че намаляването на данък добавена стойност (ДДС) върху храните и безалкохолните напитки е добра мярка за личното им състояние, показва проучване, цитирано от агенция Аgerpres.
Близо 80 на сто от анкетираните са на мнение, че това намаляване е добра мярка и за икономиката, показва още проучването на социологическия институт INSCOP.
Румънското правителство реши да намали данък добавена стойност върху храните и безалкохолните напитки от 24 на 9 на сто от 1 юни тази година.
34,5 на сто от румънците смятат, че "по-ниските данъци и такси означават по-малко пари за здраве, образование и инфраструктура", докато 38,8 на сто не са съгласни с това твърдение. 6,7 на сто от румънците нямат мнение по този въпрос, показват още социологическите данни.
Близо 60 на сто от румънците смятат, че намаляването на ДДС върху храните и безалкохолните напитки ще се почувства като намаляване на цените в магазините, пише БТА.
Проучването показва още, че 62 на сто от румънците предпочитат намаляването на ДДС върху храните и безалкохолните напитки от 24 на девет на сто вместо намаляване на ДДС като цяло от 24 на 20 на сто, което се предпочита от 28,9 на сто от анкетираните.
Проучването е осъществено в периода 23-30 април и в него са участвали 1 085 души.


Басейнова дирекция: Българското крайбрежие е чисто, без замърсяване от нефтопродукти
Черноморец привлече футболист от Фратрия
200 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за седмица
Варна ще бъде домакин на международен турнир по билярд
НСИ: Над 600 хил. души в активна трудова възраст мързелуват
Дронове експлоатират сляпо метеорологично петно с военно и търговско приложение
Технологичният бум в Китай не спира забавянето на икономиката
Защо Европа се затруднява да възстанови газовите си резерви преди зимата
Марк Шорт: Демократите предлагат платформа, за която избирателите да гласуват
Ребека Бабин: Китай е най-важният фактор на пазара на петрол в момента
Нов Koenigsegg с 1600 коня получава невиждана досега трансмисия
Изрядните шофьори на Volvo ще плащат по-малко за застраховка
Ferrari направи уникат с 1000 к.с.
Най-продаваният Opel в историята стана на 35 години
Ретро Lambo и Porsche от Louis Vuitton – най-големите хитове на Monterey Car Week
Първите 8 нови влака "Шкода" тръгват по българските релси
САЩ проектират боен кораб за $23 млрд. – по-скъп от ядрен самолетоносач
Ариана Гранде показа новото гадже
Джордж и Амал Клуни се появиха с децата си на рядко семейно събитие