Русия ще предложи на японски компании да инвестират в мажоритарни дялове в петролни и газови проекти, съобщи в интервю за японския икономически всекидневник Nikkei вицепремиерът на страната Аркадий Дворкович. Москва използва подобен подход, за да привлече и китайски компании.
В миналото Русия рядко предлагаше сътрудничество с чуждeстранни компании в подобни проекти, посочва азиатското издание. Западните санкции обаче ограничават паричните потоци към страната и това забавя развитието на петролната индустрия.
Една от първите стъпки на Москва беше да насочи вниманието си на Изток. Страната вече се радва на сътрудничество с китайски компании, спечелили концесии в енергийния сектор, допълва още Nikkei.
Сега подобна планове руското правителство има и към японския бизнес „със стратегически планове за развитие“, става ясно от думите на Дворкович. С отворените врати към Япония Москва търси не само капитали, но и сигурност от „свръхзависимост“ от Китай.
Япония е една от държавите, които въведоха икономически санкции срещу Русия заради едностранното анексиране на Крим. В същото време обаче Русия „има много конструктивни отношения с японските компании“, заявява руският вицепремиер. Според него това създава добра среда и за политически диалог между двете държави.
Nikkei припомня дългогодишните спорове между Москва и Токио за Курилските острови. Въпреки че Русия търси икономическа подкрепа, това няма да окаже влияние върху позицията на страната по отношение на тази територия, категоричен е Дворкович.
Освен в енергийни проекти, японският бизнес може да намери добра среда за развитие и в други икономически сектори в Русия, сред които и автомобилният, смята още той.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?