България и Гърция ще изграждат железопътен (жп) коридор, който свързва пристанищата Солун, Кавала и Александруполис с Бургас, Варна и Русе.
Меморандум за разбирателство във връзка с изграждането на жп линията беше подписан днес в Кавала, Гърция, от българския и гръцкия министър на транспорта и премиерите Бойко Борисов и Алексис Ципрас, съобщават от пресслужбата на Министерския съвет.
Жп линията се предвижда да се управлява от съвместно дружество.
С подписването на меморандума за разбирателство между България и Гърция ние продължаваме съединяването на транспортните и енергийни хъбове, на възможностите за развитие на туризма, бизнеса, движението на хора и капитали в нашия регион, коментира Борисов на събитието.
Той изрази увереност, че проектът ще бъде защитен пред Европейската комисия (ЕК), откъдето явно ще се търси и финансиране.
Той изтъкна, че през октомври ще бъде поискана среща с председателя на ЕК Жан-Клод Юнкер, на която да бъдат представени идеите за развитие на региона и да се търси подкрепа за коридора.
Според гръцкия министър-председател подписването на днешния меморандум за разбирателство е от значение не само за двете страни, но и за региона. „Постигаме резултати по кардинални въпроси и можем да бъдем пример за подражание“, заяви той.
„Договорът е силен лост за движението в региона като цяло. Това е голяма стъпка, така че балканските страни да са европейско пространство на сигурност и стабилитет“, изтъкна Ципрас.
Гръцкият премиер отбеляза, че се откриват нови хоризонти и на енергийната карта на Европа, като добави, че предстои да се разискват тези теми на ниво министри. Ципрас потвърди и желанието за тясно сътрудничество в рамките на българското председателство на Съвета на ЕС, на което Гърция, по думите му, гледа като на Балканско председателство.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
преди 8 години Точно обратното, ще го умножат многократно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Струва ми се,че Варна и Бургас ще загубят значението си като пристанища. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Май китайците ще имат по-голяма полза от този коридор от византийците.Имаш ли представа какви пари от ЕС ще влязат в бюджета ни за построяването и след това какви приходи ще генерира един такъв ЖП коридор?Всеки който не иска да минава през Босфора ще ползва това трасе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това в голяма степен съвпада с интересите на Китай (за разширяване използването на Солунското пристанището за развитие пътищата Китай-Европа). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Нашите коридори превръщат България в ЗАДЕН ДВОР на ВИЗНТИЙЦИТЕ!ПО ТЪПО ОТ ТОВА НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А какво стана с Коридор 8 ???СЛОЖИХМЕ ЛИ МУ КРЪСТА?Защо тогава разкваквахме жабетата с този договор подписан с МАКЕДОНИЯ, който има само ПОЖЕЛАТЕЛЕН ХАРАКТЕР. ИЛИ МАКЕДОНИЯ ОСТАВА В ЗОНАТА НА СЪРБИЯ ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Това е прекрасно Стига това споразумение да не остане на книга и да бъде реализирано Няма нищо общо със Сибир Движение на стоки и услуги от пристанищата в Гърция до черноморски пристанища Варна и Бургас и след това до Украина и прибалтииските републики Швеция и Финландия и обратно А чрез терминала в Русе по Дунав до Централна и Западна Европа чак до Ротердам отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години румъния прави коридори за европа, а ние за сибир отговор Сигнализирай за неуместен коментар