Япония планира да спре продажбите на нови бензинови автомобили до 2035 г., присъединявайки се към нарастващия брой държави, решени да понижат количеството на емисиите въглероден диоксид по света, съобщава Nikkei.
Министерството на икономиката, търговията и промишлеността обсъжда варианта да спре продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене и да премине към хибридни автомобили и електрически превозни средства от средата на следващото десетилетие.
Планът е свързан с по-мащабната цел на Япония да се превърне във въглеродно неутрална държава до 2050 г.
Японското правителство се подготвя за решаваща стъпка в тази посока, залагайки на електрификацията в транспорта и алтернативните горива, които ще ограничат вредните емисии в сектора.
Властите ще обявят новата цел след края на конференция, която ще се проведе по-късно този месец и в която ще участват експерти и ръководители на автомобилната индустрия.
През 2018 г. превозните средства са отговорни за 16% от общите емисии в Япония, докато въздушният транспорт, морският транспорт и влаковете допринасят за 3% от въглеродните емисии.
Понастоящем Япония задължава производителите на автомобили да подобрят ефективността на своите продукти с 30% до края на фискалната 2030 г. Сега обаче правителството смята, че са необходими по-строги мерки, за да може страната да постигне въглероден неутралитет до средата на века.
Япония не е сама в това начинание.
Великобритания обяви, че възнамерява да забрани продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., както и на нови хибридни автомобили до 2035 г. Американският щат Калифорния също планира да спре продажбите на нови бензинови автомобили до 2035 г., докато Франция ще направи това до 2040 г.
Китай обмисля варианта да увеличи дела на електрическите превозни средства в националния си автопарк до 50%, като Пекин си е поставил за цел да позволи продажбите само на екологични автомобили след 2035 г.
В Япония, където концерни като Toyota Motor разчитат предимно на хибридните технологии в своите стратегии за развитие, този тип превозни средства ще се считат от правителството за екологични и няма да бъдат забранени.
За да се насърчи прехода от двигатели с вътрешно горене към електромобили и хибриди, намаляването на цената на литиево-йонните батерии ще бъде от решаващо значение за реализирането на този план. За тази цел японското правителство обмисля данъчни облекчения за компании, които инвестират в производствени мощности за батерии.
В същото време все повече японски автомобилни концерни се насочват към по-екологични автомобили. Toyota планира да предложи електрифицирана опция на всички свои модели до 2025 г. Към момента производителят предлага широка гама превозни средства като хибриди, плъгин хибриди и автомобили с водородни горивни клетки. Целта на компанията е да продава 5,5 млн. електрифицирани автомобила в световен мащаб до 2025 г.
Nissan Motor също се стреми да повиши дела на хибридни и електрически превозни средства от общите си продажби на вътрешния пазар до 60% през 2023 г. Новият модел Note compact, който ще се появи в шоурумите по-късно този месец, ще се предлага единствено като хибрид.
преди 4 години ше караме бе, що да не караме ? ама някъде към 2045/2060 тъй като се карат у нас над 10г. коптоpи тъй, че нема страшно ош двайска ше си на бензинец и дизеларка .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Така е zelka007, но преди това ще дойдат тези коли, които сега ги правят с двигателчета по 1000 куб.см, изтискани двигателчета с пробег дето до 200 хил.км трудно изкарват, уж да отговорят на Еко-изискванията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години щем не щем в БГ и ние ще преминем на хибриди и електрички , като спрат да докарват други от автокъщите из Европата след петилетка две ... :))) ... да не се пънат излишно из министерства със стратегии да съчиняват и преписват ... по естествен път , дето се вика , ще се хибридизираме ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар