Икономическият ръст на САЩ се е забавил значително през първото тримесечие на годината, което в основна степен се дължи на поскъпването на горивата. То е предизвикало ограничаване на потребителските разходи, което е натежало на брутния вътрешен продукт, пише АР.
През първите три месеца икономиката на САЩ е нараснала с 1,8 на сто на приравнена към годишна основа база. Това е доста под отчетените за последното тримесечие на 2010 година 3,1 на сто. Тримесечието е и най-слабо за последната година, предава агенцията.
Според ръководителя на Федералния резерв Бен Бернанке, както и според множество икономисти, забавянето през първото тримесечие е временно явление. Очакванията им са през следващите три тримесечия на 2011 година икономиката да расте с темп от около 3 на сто.
През първото тримесечие на годината потребителските разходи са нараснали с 2,7 на сто, което е най-слабият резултат за последните три тримесечия. През предходните три месеца показателят, който съставлява около 70% от размера на щатския БВП, нарасна с 4 на сто.
Според анализатори основна причина за забавянето на ръста на потребителските разходи са високите цени на горивата, но няма съмнение, че и суровата зима е довела до по-слаба активност сред пазаруващите.
Разходите за жилищно строителство са спаднали с 4,1 на сто за тримесечието, докато при търговските площи понижението е цели 21,7 на сто. Това е най-голямото свиване в сектора от края на 2009 година насам.
За забавения ръст на БВП е допринесло и ограничаването на разходите за военни цели в САЩ. Те са били орязани с 11,7 на сто на приравнена към годишна основа база, което е невиждано голям спад от края на 2005 година досега.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри