Coca-Cola съобщи за спад в продажбите в Северна Америка, но публикува данни за малко по-добра от очакваното печалба заради реализацията на развиващите се пазари, предаде Ройтерс.
Най-големият производител на безалкохолни напитки в света осъществява повечето от продажбите си извън САЩ, което го задържа във вниманието на инвеститорите въпреки проблемите на домашния пазар, където анемичният ръст на работните места намалява продажбите на безалкохолни.
Изпълнителният директор на компанията Мухтар Кент заяви пред CNBC, че икономическото възстановяване е „смесено“ и че потребителите остават „смутени“.
Търсенето на потребителски стоки, включително на безалкохолни напитки, се влияе от икономическата ситуация и безработицата, а ръстът на работните места в САЩ през юни се забави до почти нулеви стойности. Нетната печалба на Coca-Cola е 2,8 млрд. долара, или 1,2 долара на акция за второто тримесечие.
През аналогичния период на миналата година показателите бяха съответно 2,37 млрд. нетна печалба и 1,02 долара на акция.
Като се изключат извънредните приходи и разходи, печалбата е 1,17 долара на акция, което надхвърля с по-малко от цент усреднената оценка на анализатори, анкетирани от Ройтерс.
Приходите са нараснали с 47% до 12,74 млрд. долара, като основните причини за това са закупуването на бутилиращите операции на Coca-Cola в Северна Америка, увеличението на цените и печалбата от 6% от курсови разлика.
Очакванията на анализаторите бяха за приходи от 12,38 млрд. долара.
От компанията обявиха, че обединяването на бутилиращата дейност напредва по план, като спестените разходи през 2011 г. се очаква да бъдат между 140 млн. и 150 млн. долара. От Coca-Cola добавиха, че инициативите й по отношение на производителността вървят по план и дори очакванията за годишни икономии между 400 млн. и 500 млн. долара леко са се завишили.
През второто тримесечие продадените обеми извън Северна Америка са нараснали с 6% при запазване на продадените обеми в Северна Америка с изключение на новопридобити марки като например Dr Pepper.
В Латинска Америка реализираните обеми са нараснали с 6%, в Европа – с 5%, със 7% в Евразия и Африка, и също с толкова - в Азиатско-тихоокеанския регион.


Две села край Варна са без вода днес
Експерт: Бюджетът за 2025 година е подходящ и за 2026 година
Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Украйна и САЩ подновяват разговорите за мир с фокус върху сигурността
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Още една руска тенисистка смени гражданството си
Сачева дойде сама на консултациите с Радев, той я контрира: Мъжете от ГЕРБ се крият зад жени
Два хотела, една мисия: Hilton Sofia и DoubleTree by Hilton Plovdiv Center обединиха усилия за първото си съвместно благотворително събитие
Ваня Нушева: Няма време за промяна на Изборния кодекс
Боровец и Банско отново са сред най-изгодните ски курорти в Европа за британците