Вечната битка на двете влиятелни компании за въздухоплавателни средства Boeing и Airbus продължава и през 2013 г. Американският производител успя да си осигури поръчка от лизинговата компания ACG за над 60 джета за средни разстояни от типа 737 MAX, както обяви Boeing в сряда в Сиатъл. По каталожни цени стойността на поръчката е около 6 млрд. долара (4,5 милиарда евро). Според последните данни за цените най-новият джет на Boeing - 737 MAX 8 струва 100,5 млн. долара, Boeing 747-8 може да се купи за 351,4 млн. долара, а Boeing 787-7 с карбонова нишка струва 206,8 млн. долара. Каталожните цени обаче се различават от реалните продажни цени, тъй като големите купувачи винаги получават значителна отстъпка от цената и големите отстъпки са често срещани в индустрията, предава Ройтерс.
За американците поръчката представлява голям успех. Сега те имат повече от 1000 поръчки за MAX 737 в своите списъци. Благодарение на новите двигатели и подобрена форма на крилото самолетът консумира с 13% по-малко гориво от сегашния модел. Прекият конкурент е Airbus A320neo.
Средноголемите 737 и A320 са шлагерите в продажбите на двамата производители и съответно са много важни в борбата за лидерството във въздуха. Airbus и Boeing се конкурират за лъвския пай на пазара за реактивни самолети, възлизащ на 100 млрд. долара годишно.
Модернизирани версии на MAX и Neo ще излязат на пазара през 2017 г. и 2015 г. Поръчки, като тази на ACG обаче обикновено са с годишен предварителен срок. Лизинговото дружество отдава под наем самолети на различни авиокомпании.
В близкото минало Airbus беше лидер на пазара, след като европейците отчетоха рекордна година през 2011 г., печелейки поръчки за 1419 самолета на стойност 140 млрд. долара в сравнение с 805 броя за Boeing. Превъзходството на европейския производител над американския му съперник беше неоспоримо, особено след изложението в Париж миналата година, когато поръчките за A320neo превишиха в пъти тези за 737 MAX.
През 2012 г. обаче американците може би ще доминират. Airbus призна през януари, че няма да може да поддържа инерцията, която набра A320neo, а версията на Boeing - 737 MAX, набира почитатели особено в съчетание с ценовите отстъпки.
Запитани от Financial Times анализатори очакват, че през 2012 г. Boeing е продал до 600 машини на различни авиокомпании. Дъщерната на EADS компания Airbus си постави за цел продажбата на 580 джета. Окончателните данни ще бъдат предоставени през следващите седмици.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец