PepsiCo Inc. публикува шарени финансови резултати за четвъртото тримесечие на 2013 г., разкри нов спасителен план и увеличи сумата на дивидентите, които ще изплати на акционерите си през тази година, пише MarketWatch.
Нетната печалба за последните три месеца на миналата година възлезе на 1,742 млрд. долара, или 1,12 долара на акция, което е с 6% повече от положителния финансов резултат от 1,661 млрд. долара, или 1,06 долара на акция, реализиран през същия период на миналата година.
Приходите от продажби се покачиха с по-малко от 1% до 20,12 млрд. долара спрямо 19,95 млрд. долара година по-рано. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха 1,01 долара печалба на една акция при приходи от 20,16 млрд. долара.
За 2014 г. Pepsi очаква печалбата на една акция (EPS) да нарасне със 7% при неизменни валутни курсове. Експертите, запитани от Thomson Reuters, прогнозират по-голям ръст на EPS – от 8 на сто.
Американската компания възнамерява да изплати 35% от нетната си печалба под формата на дивиденти. Така чрез обратни изкупувания на собствени акции и по-високи дивиденти 8,7 млрд. долара ще се върнат обратно към акционерите й. Сумата на ще бъде 2,62 долара на една акция.
Главният изпълнителен директор на Pepsi Индра Нуйи определи решението за изплащане на по-високите дивиденти като „отражение на положителната прогноза за развитието на бизнеса ни и за очакванията ни за постоянни, високи парични потоци“.
Също така производителят на безалкохолни напитки разкри 5-годишна програма за подобряване на производителността. Разходите за изпълнението й се оценяват на 5 млрд. долара, като очакванията на мениджмънта са да бъдат спестени повече разходи, тъй като ще се инвестира в автоматизация на производствения процес.
Определени цехове ще бъдат затворени, други ще бъдат преструктурирани, а услугите по цялостното обслужване ще бъдат подобрени. Същевременно първоначалната програма за подобряване на производителността в компанията на стойност 3 млрд. долара върви по план.
През последните отчетни периоди Pepsi трябваше да разчита на бизнеса си с храни, защото търсенето на безалкохолни напитки спадна - най-вече на пазарите в Южна и Северна Америка. В последно време компанията се фокусира върху основните си марки, което подпомогна приходите от основна дейност – те се покачиха с 4,1% през четвъртото тримесечие.
Акциите на компанията поeвтиняват 2,9% до 79,13 долара за брой в първите часове на търговията на Wall Street.


Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев