Производителят на хранителни стоки Mondelez International Inc. почти удвоява печалбата си за първото тримесечие на годината, след като по-високите цени засенчиха ефекта от по-скъпия долар, предава MarketWatch.
За периода януари-март 2015 г. компанията реализира нетна печалба в размер на 324 млн. долара, или 19 цента на акция, което е почти двойно спрямо спечеленото през първото тримесечие на миналата година. Тогава Mondelez International отчете положителен финансов резултат за 163 млн. долара, или 9 цента на акция.
Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха 37 цента печалба на акция при приходи за 7,72 млрд. долара.
Въпреки това приходите на производителя на шоколадите Milka и на бисквитите Oreo и Tuc намаляват с 10% до 7,76 млрд. долара. Приходите от основната дейност са с 3,8% повече спрямо година по-рано.
Mondelez International потвърждава целите си за 2015 г. и съобщава, че през първото тримесечие е изкупила обратно свои акции за 1,5 млрд. долара.
Производителят на храни реализира близо 80% от приходите си в чужда валута, с което ги излага на ефекта от скорошното поскъпване на долара. Компанията прогнозира, че валутните разлики ще „изядат“ 12 пр. пункта от растежа на приходите.
В периода януари-март продажбите на Mondelez International се свиват в почти всички сегменти. В региона на Европа, Близкия изток и Африка спадът е от 17 на сто, докато ръстът в Северна Америка е едва от 0,9 на сто.
Поради все още слабото потребление Mondelez и други производители на хранителни стоки са под увеличаващ се натиск да подобрят рентабилността си чрез съкращаване на разходи, затваряне на неефективни заводи и фокусиране върху основни за компаниите продукти.
Миналата година Mondelez разкри намерението си да закупи бизнеса с кафе на D.E. Master Blenders 1753, за да създаде по-силен конкурент на Nestlé на растящия пазар на кафе. Така Mondelez придоби марките Gevalia и Jacobs в замяна на 5 млрд. долара в брой и дял от 49% в компанията, която се нарича Jacobs Douwe Egberts.
Сделката е част от по-широк план за преструктуриране на Mondelez, тъй като компанията иска да намали разходите и да се фокусира върху производството на десерти. Миналата година от дружеството съобщиха, че възнамеряват да похарчат 3,5 млрд. долара до 2018 г., за да погасят свои плащания и за да съкратят 1,5 млрд. долара от своите разходи.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
преди 10 години Milka предлагат *** на българският пазар и доста качествени продукти на външните пазари ! Обидно е ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар