Собственикът на най-голямата петролна рафинерия на източния бряг на САЩ Philadelphia Energy Solutions е подал молба за защита от фалит, съобщава Bloomberg.
Компанията, която е съвместно предприятие между The Carlyle Group и дъщерно дружество на Energy Transfer Partners, е подала искането в неделя. Главният изпълнителен директор Грег Гата казва във вътрешен документ, придобит от Bloomberg News, че компанията има предварително подготвен план за реогранизация и посочва като ключов фактор за решението сумата от над 800 млн. долара, платена от 2012 г. насам, за изпълнение на държавната програма Renewable Fuel Standard (програма, която изисква продаваните в САЩ транспортни горива да съдържат минимално количество биогорива– бел. ред.).
Дългът на компанията е между 1 и 10 млрд. долара, казва компанията в молбата до съда, без да предоставя допълнителни детайли в документа.
Независимите американски рафинерии, които нямат инфраструктурата да смесват биогорива с бензин и дизел са сериозно ударени от нарастващите разходи за кредити, които трябва да купуват, за да изпълнят квотите на Агенцията за защита на околната среда за етанол и биодизел.
В края на ноември администрацията на Тръмп отхвърли предложение на производителите на горива да освободят рафинериите от това задължение. Милиардерът Карл Айкан, който е мажоритарен собственик на CVR Energy, се оплака, че структурата на програмата е „манипулирана“.
Създадена през 2012 г. в резултат на партньорство между Carlyle и дъщерната компания на Energy Transfer Sunoco, Philadelphia Energy Solutions получи държавна помощ и бе похвалена от щата, града и профсъюзите, че се опитва да спаси рафинерията, която формира над една четвърт от оперативния капацитет на източния бряг на САЩ и бе изправена пред закриване заради влошаващите се маржове. Компанията успя да се възползва от шистовия бум в САЩ, изграждайки терминал, който да поеме железопътния товар от евтин петрол от Северна Дакота, който можеше да бъде продаден другаде.
Краят на забраната за износ на суров петрол от САЩ в края на 2015 г. и отварянето на нов тръбопровод миналата година обаче направиха железопътните доставки по-малко атрактивни и накараха рафинериите от източния бряг да се обърнат отново към по-скъпия внос.
В същото време компанията се изправи пред нарастващи разходи за спазване регулациите за биогоривата. Тя е вложила 218 млн. долара за това през 2017 г., като това са вторите ѝ по големина разходи след покупката на суров петрол. Сумата е и над два пъти по-голяма от заплатите, казва Гата във вътрешния документ.
Компанията пише още, че банкрутът е част от споразумението за подкрепа на преструктурирането, което ще ѝ даде достъп до ново финансиране за 260 млн. долара. Рафинерията ще продължи работа и няма да бъдат засегнати работните места, заплащането и осигуровките на 1100-те служители на компанията, казва тя, допълвайки, че очаква да завърши процеса на рекапитализация през първото тримесечие.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите