Авиокомпаниите от страните от Персийския залив, които отново бяха атакувани от Европейския съюз (ЕС) заради щедрите държавни субсидии, обвиниха Брюксел в протекционизъм, съобщава онлайн изданието euractiv.com.
Припомняме, че Франция и Германия са поискали от Европейската комисия (ЕК) на среща миналия месец да проучи твърденията за социален дъмпинг и нелоялни субсидии за авиопревозвачите от Персийския залив. Същото издание писа, че еврокомисарят по транспорта Виолета Булц ще поиска от държавите в ЕС да ѝ дадат мандат да преговаря със страните от региона заради субсидиите.
Катар, Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства (ОАЕ) са обвинени, че изкривяват авиопазара в ЕС заради публичните субсидии и специалните гаранции за националните превозвачи. Освен европейските авиолинии, American, Delta и United – най-големите американски превозвачи, също се оплакват от политиката на страните от Персийския залив по отношение на авиокомпаниите.
Компаниите от Залива обаче обвиниха тези от ЕС и САЩ, че се опитат „да дръпнат нагоре“, след като също получиха подобни субсидии.
Джеймс Хоган, президент на Etihad Airways, каза, че компанията е донесла големи приходи на ОАЕ. Само през 2014 г. Etihad е превозила 15 млн. пътници до 111 дестинации, коментира Хоган пред Клуба на Авиацията в Лондон миналата седмица. По думите му този бърз растеж изисква големи инвестиции и призна, че от 2003 г насачкомпанията е получила субсидии под формата на собствен капитал и заеми от акционерите.
Хоган подчерта, че авиокомпаниите от ЕС и САЩ също са се възползвали от правителствена помощ.
Изданието припомня, че според проучване, осъществено от американските авиогиганти, държавите от Персийския залив са предоставили на авиокомпаниите си подкрепа в размер на 39 млрд. евро от 2004 г. насам.
Хоган признава, че част от данните в доклада са верни, но той призова конкурентите към „състезание, не оплакване“.
„Те (европейските и американските авиокомпании – бел. ред.) имат все по-малък пазарен дял, вярно е. Но това е парче от по-голям пай. Може би всички получаваме по-малки парчета, но ако паят е голям, всички печелим“, допълва Хоган.
Асоциацията Eurocockpit обаче предупреждава, че за да бъдат конкурентни, авиокомпаниите прибягват все по-често до нелоялни практики, включително и до социален дъмпинг. Персонал пък често се наема през чужди агенции с цел спестяване на разходи за заплати, застраховки и обезщетения.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин