В съвременната бизнес епоха на почти постоянни сътресения един от основните въпроси е кои брандове печелят сърцата на потребителите най-бързо, коментира VisualCapitalist.
Днешните графики разглеждат марките, които стават все по-популярни. Те представят ръста на стойността на бранда (стойността в долари на имиджа на конкретен бранд, а не пазарната капитализация – бел. ред.) от миналата година насам по оценки в доклада на BrandZ за 100-те най-ценни марки в света.
Възходът на технологичните компании
Докато много големи компании се опитват да намерят мястото си в бързо променящата си потребителска среда днес, не е изненадващо, че стойността на технологичните брандове се е изстреляла рязко нагоре.

В съответствие с растящите приходи технологичните брандове като Amazon, Facebook и Netflix също се повишават. Стойността на бранда Amazon например се е увеличила с 41% спрямо миналата година, заемайки четвърто място в света по стойност на марката с общо 139 млрд. долара. Китайските технологични компании също се издигат все по-бързо в очите на потребителите, като стойността на брандовете на Tencent и Alibaba е нараснала с поне по 20%.
Други водещи компании
Макар че технологичните марки сякаш се придвижват в унисон нагоре в класацията, струва си да се разгледат брандове и в други сектори, които също увеличават бързо стойността си. Те имат някои интересни общи характеристики и страни, които си заслужават да бъдат проучени.

Първо, макар че не е технологичен бранд, Adidas всъщност е най-бързо разрастващата се марка в доклада с ръст на стойността от 58% на годишна база. Според анализа ретро маратонките на бранда за спортни стоки отговарят перфектно на модните интереси в момента.
Второ, алкохолните брандове също като цяло се представят впечатляващо. Три от марките с двуцифрен растеж са собственост на най-голямата компания за производство на бира в света – AB InBev, а две от тези марки (Skol и Brahma) са бразилски. Нещо повече, Kweichow Moutai, китайският производител на алкохол, който задмина Diageo по-рано тази година по пазарна капитализация, също расте бързо.
Интересно е още, че два ресторантьорски бранда на 3G Capital – Burger King и Tim Horton’s, също увеличават значително стойността си. 3G Capital обаче освен това притежава дял и в AB InBev.
Нови играчи
В класацията топ 100 за 2017 г. има и нови играчи, част от които са YouTube, Netflix и Snapchat.

Навлизайки в 2018 г. обаче, съдбата пред тези нови имена може да е много различна.
От една страна Salesforce например вече прогнозира кога ще удари продажби за 20 млрд. долара, а Netflix продължава да разбива очакванията с растежа на абонатите си.
От друга страна обаче Snap наскоро отчете по-слаб ръст на потребителите, с което акциите на компанията се сринаха с 18%. Платформата на компанията – Snapchat, продължава да води битка с Instagram за потребители и тепърва ще видим как това ще засегне както компаниите, така и стойността на брандовете им.
Други графики можете да разгледате тук


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро