Междуфирмената задлъжнялост у нас е голяма и се сочи за сериозен проблем. Тя на практика означава, че фалитът на едно по-голямо предприятие може да доведе до верижни проблеми и дори фалити на много други предприятия.
След обявлението, че Мостстрой АД е пред несъстоятелност, за мениджърите на компании у нас отново възникна въпросът трябва ли да се работи с дружества във влошено финансово състояние, без да се изисква предплащане на договорените услуги.
Ефектът от новината от Мостстрой АД стана по-голям поради тиражираните слухове за Холдинг Пътища, които по-късно бяха отречени.
Проблеми с платежоспособността на двете може да забавят строителството на магистрала "Тракия" не само поради неспазване на сроковете за Лот 4, където те са изпълнители, но и поради несъстоятелност на техни доставчици, кариери, асфалтови бази и други подизпълнители.
Бихте ли работили като доставчик/изпълнител за силно задлъжнял клиент, без да ви е предплатил, носейки риска да останете с празни ръце?
Това от своя страна би лишило от функциониращи доставчици и изпълнителите на Лот 2 и Лот 3 от автомагистрала "Тракия".
Ситуацията за мениджърите у нас става все по-сложна, защото повече от всякога те трябва да са и оценители на риска от фалит на бизнес партньора си и да съчетават и функциите на кредитен инспектор.
Екипът на Investor.bg събра някои от най-известните фалити в новата българска история и ефектът им за свързаните с тях доставчици и партньори.
Може да разгледате българските гръмки фалити тук


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
преди 15 години Бил съм в такава ситуация (е не за милиони, ставаше въпрос за хиляди), и свърших работата. Нищо не ми платиха.Приятелството е приятелство, сиренето е с пари. Каква бизнес цел постигаш като се забуташ с още пари?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години До колегата:Да преведат 2М веднага и ще говорим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 15 години 85% заявяват, че не биха изпълнили поръчки на силно задлъжнял клиент, без предплащане. А дали е така? Какво става ако имаш да получаваш 5 млн. и ти направят поръчка за 1 млн. лв., като обещаят да ти платят този 1 млн. и 1 млн. от натрупаните? Омагьосан кръг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар