Прехвърлянето на правата за участие в увеличението на капитала на Индустриален холдинг България АД стартира на 23 февруари 2011 г., съобщи БФБ-София.
Търговията ще продължи до 9 март 2011 г. Аукционът за неизползваните права е на 18 март 2010 г., а крайният срок за плащане е 31 март 2011 г.
Капиталът на компанията ще бъде увеличен с до 9 713 679 лв., или една шеста от сегашния (от 58 282 079 лева на до 67 995 758 лева), чрез първично публично предлагане на 9 713 679 броя, обикновени, поименни, безналични акции с право на глас, с номинална стойност 1 лев и емисионна стойност 1,03 лева всяка.
Ръководството на холдинга предвижда с набраните средства от новата емисия да финансира дейността на дружества от групата, в това число, но не само:
- строителството на нов речен кораб за групата на Дунав турс АД;
- строителство на кораб със строителен номер 102;
- инвестиционен проект в КРЗ Порт – Бургас АД и други дъщерни дружества, включително нови проекти.
Индустриален холдинг България АД публикува и проспекта за увеличението.
В момента основните активи на групата, или 52,3%, са вложени в дейността морски транспорт, включваща 4 кораба.
От юни 2009 г. стартира дейността морски транспорт за групата, след като първият новопостроен собствен кораб Емона отплава по договор за чартиране.
През 2010 г. на тайм-чартър са отплавали и останалите три кораба от групата - Марциана – от февруари, Карвуна – от юни, а Антея - от декември.

През последните 12 месеца акциите на дружеството поевтиняват с 33,98% до 1,129 лв. за акция и 65,8 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании:


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.