"Солидните печалби и повишаващите се цени на продуктите на Tiffany, Michael Kors и други луксозни марки доведоха до повсеместни мечти за нов бум при стоките от високия пазарен сегмент, но може би е прекалено рано да гърмим тапите на Дом Периньон", пише Робърт Франк в свой коментар за CNBC.
Ново проучване на един от най-сериозните експерти в бранша сочи, че ръстът на тези продажби ще бъде с до 50% по-бавен през тази година в сравнение с миналата, а като за основна причина се посочва ... Китай.
Клаудия Априцио, която е партньор в Bain & Co. и ръководител на отдела за луксозни стоки и мода, предвижда през тази година ръстът на продажбите на луксозни стоки в световен мащаб да се свие до между 4% и 5%. През 2012 г. ръстът бе 10%, а през 2011 г. - 11%. Очаква се през настоящата година продажбите в световен мащаб да нараснат до между 220 и 222 млрд. евро от 212 млрд. евро през миналата, каза Априцио.
Макар че валутите играят известна роля за забавянето на растежа, проучването сочи, че забавящият се ръст в Азия - особено в Китай – и запазващата се слабост в Европа ще натежат върху силното представяне в САЩ и части от Латинска Америка.
Ръстът на продажбите в азиатско-тихоокеанския регион с изключение на Япония ще се забави до 10% при твърди обменни курсове от 26% през 2012 г., се изтъква в съобщението.
Енергичните мерки на китайското правителство срещу корупцията се отразиха на местната култура на подаряване, а по този начин – и върху покупките на екстравагантни стоки, особено на скъпите часовници, които са използвани доста често за подаръци, се добавя в документа. В него се отбелязва също, че блогърите в Китай „изграждат негативен имидж около показността, съпровождаща луксозните стоки“.
Европа ще остане слаба, а ръстът на продажбите на луксозни стоки там ще се забави до 3% от 8% през миналата година, се изтъква в проучването.
Китайците свиват разходите си в Европа заради „намаляващите разлики в цените“ между стоките от високия пазарен сегмент в Европа и в Азия, се добавя там. Като причина е посочена известна „туристическа умора“, поради което пътуванията до Европа са намалели“.
За разлика от тях САЩ „преоткриват лукса“, водени от нарастващото потребителско доверие, твърдят авторите на проучването.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"