Най-големият в света производител на часовници Swatch успя да отчете по-високи приходи от продажби и печалба през първото полувреме. Въпреки това растежът се охлажда забележимо. Между януари и края на юни приходите скачат с почти девет процента до 4,18 милиарда швейцарски франка (3,38 милиарда евро) спрямо предходната година, обяви Swatch. Нетната печалба е 768 милиона франка, със шест процента повече на годишна база.
Освен едноименните часовници портфолиото на групата включва множество скъпи марки като Breguet, Omega, Glashütte, Rado, Longines и Tissot. Публикуването на резултатите за първата половин година всъщност бе насрочено за средата на август, предава Ройтерс.
За втората половина на годината компанията очаква по-силен ръст на продажбите. "Ситуацията в Китай се нормализира", заяви главният изпълнителен директор Ник Хайек. Швейцарските луксозни часовници през последните месеци не се продаваха толкова добре на ключовия китайски пазар, както и преди, след като новото правителство започна битка срещу корупцията, която се изразяваше и чрез отказ от подаръци сред бизнес партньори.
Намаляващото търсене от Китай е важна причина за спадащото темпо на растежа на изключително успешната група. Но сега в Китай отново има ръст, основава Хайек оптимизма си за втората половина на годината. И британският пазар се възстановява, докато американският пазар се развива като цяло добре. "Ако доларът поскъпне малко и ние имаме достатъчно стока в складовете на Harry Winston, брутни продажби от девет млрд. франка са абсолютна възможност", каза той. През миналата година Swatch отбеляза рекордни продажби с увеличение от 14 на сто до 8,14 милиарда франка.
Swatch придоби Harry Winston в края на март. Покупната цена е в размер на до 750 милиона долара в брой. Освен това лидерът на пазара на часовници ще поеме и дълговете на американската компания на стойност до 250 млн. долара. Американският бижутер обаче поне досега нямаше достатъчно бижута и часовници, за да обслужи всичките си клиенти. Затова Хайек иска сега спешно попълване на складовете в магазините.
Разходите, свързани с придобиването, високи разходи за маркетинг и инвестиции в нови продукти, като например механичен пластмастмасов часовник Swatch са натиснали оперативния марж през първата половина на годината до 22,7% (предходната година: 24,5%) заяви още Swatch. През силната втора половина на годината според Хайек маржът може да се възстанови до 24-25 на сто.
Инвеститорите реагираха на данните с покупки. Акцията поскъпна с 3% до 545,5 франка, докато индексът на сектора „потребителски стоки“ остана непроменен.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
преди 12 години Стой та гледай - тя сега почва! отговор Сигнализирай за неуместен коментар