Китай се впуска в индустрията с круизите с нови терминали и грандиозни планове за още повече съоръжения и луксозни кораби, за да привлече повече чуждестранни туристи и да спечели от местните любители на пътешествията, желаещи да пътуват по море, пише Ройтерс.
Експерти от бранша обаче предупреждават, че държавната инициатива на стойност милииарди долари може да се сблъска с проблеми, включително заради строителството на прекалено скъпи съоръжения, които губят пари, липсата на правилно планиране, високите пристанищни такси за корабите и неефективните круизни съоръжения, чиито дълги митнически проверки предизвикват закъснения.
От въвеждането на круизния туризъм в Китай преди по-малко от 10 години в страната са построени 5 терминала на обща стойност над 735 млн. долара. В момента се строят още три, а предстои да започне и изграждането на шест други.
Инвестициите се отплащат, що се отнася до броя на туристите. Но заради масовото строителство печалбите страдат, твърди Джън Уей-хан, вицепрезидент на Асоциацията на круизната и яхтена индустрия в Китай.
"Всички пет утвърдени круизни терминала търпят загуби основно в резултат на огромните инвестиции от страна на общинските власти в изграждането на емблематични структури, които носят недостатъчни доходи", отбелязва експертът.
През 2011 г. китайското правителство обяви круизния сектор за свой приоритет като част от петгодишния си икономически план.
Някои експерти се опасяват, че парите се наливат, без да има подходящо проучване на пазара или на потенциала му за растеж, особено като се има предвид, че вкусовете на китайските туристи се различават сериозно от тези на чужденците. "Простото копиране няма да свърши работа", отбелязва германският специалист Волфганг Георг Арлт. "Необходим е цялостен анализ на пазара и разбиране на специфичните нужди на китайските клиенти," допълва той.
Китайците като цяло предпочитат кратките пътешествия, включващи възможност за пазаруване. Европейците и американците са настроени напълно противоположно - те обичат по-дълги круизи, чието планиране отнема месеци.
Освен това за китайските туристи бюрокрацията на борда може да е препятствие, тъй като те трябва да кандидатстват за множество визи за редица азиатски дестинации.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес