IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо пиците започват отново да поскъпват

Цената на моцарелата е скочила с около 16% от началото на декември, а чедърът е поскъпнал с около 25%

13:52 | 10.02.14 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Пиците започват да поскъпват заради по-скъпи продукти. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Пиците започват да поскъпват заради по-скъпи продукти. Снимка: Ройтерс

Има причина пиците с пълнени с кашкавал корички в Pizza Hut да са по-скъпи. Кашкавалът и сиренето като цяло са най-скъпите продукти за пицариите- например те представляват около 35-40% от разходите за хранителни стоки в Papa John's, а цената им непрекъснато нараства, пише Businessweek.

Според изчисления на Bloomberg цената на моцарелата е скочила с около 16% от началото на декември, а чедърът е поскъпнал с около 25%.

Лошото време в Европа и Нова Зеландия и високите разходи за фураж през 2013 г. удариха глобалното производство на мляко, особено през първата половина на годината, според анализ на сайта за селскостопански новини Capitalpress.com. В резултат на това американските мандри са изнесли повече сирене и кашкавал в чужбина: през първите 10 месеца на 2013 г. износът се е увеличил със 17% спрямо 2012 г. Голяма част от него е отишла в Южна Корея, Мексико и Китай. Очаква се потреблението в САЩ да се увеличи с 2% през тази година, а до края на 2014 г. запасите вероятно ще са най-ниски от 10 години насам.

Това едва ли ще засегне сериозно веригите за пица. Другите разходи за продукти като месото и пшеницата намаляват - макар че зимното време и разпространението на свинския грип не работят в тяхна полза.

Въпреки че разходите за стоки и суровини не засягат пряко цената на дребно на пиците, те могат да окажат косвено въздействие. Франчайзинговите обекти например, които купуват съставките от компанията-собственик на веригата, могат да започнат да предлагат по-малко отстъпки или промоции, ако суровините им са по-скъпи.

„В тази система има сравнително фиксирана печалба", обяснява Майкъл Лоутън, главен финансов директор на Domino. "Променяме цените в зависимост от движението на цените на стоките. Това очевидно ни засяга. В дългосрочен план стоките, също като всички останали разходи, са проблем, защото искаме франчайзинг партньорите ни да имат добри финансови резултати", допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Ricco
преди 10 години
Аз не съм забелязал млечните продукти да са поскъпвали, еле пък с такива проценти. А млякото всъщност трябва да поскъпне доста повече за да се оправдае с него поскъпване на тези сирена. Извод - некой е спретнал търговска офанзива с форма на картелче.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още