IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нова компания продава парфюми с помощта на алгоритъм

"Tърсачка на аромати" помага на клиентите да изберат подходящ аромат, отговаряйки на въпроси с помощта на алгоритъм

17:03 | 22.02.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Илюстрация: Horsefeather Labs</em></p>

Илюстрация: Horsefeather Labs

Едни от най-бляскавите реклами по телевизията или в списанията са тези на производителите на парфюми. Никол Кидман, Скарлет Йохансон, Шарлиз Терон и други звезди са свикнали да вдъхват онова чувство за вълшебство, което кара хората да се почувстват по-добре, като похарчат стотици долари за няколко унции ароматизирана течност.

Това е ефективен и недотам оригинален начин да се продава един скъп продукт, но и напомня, че продавачите на парфюми имат достатъчно големи маржове, за да си позволят да плащат на лицата си милиони долари, пише BusinessWeek.

Две възпитанички на Станфорд са измислили по-евтин и не толкова бляскав начин да продават парфюм, който според тях е по-подходящ за начина на живот на съвременните жени. Ерика Шумейт и Кристин Луби тази седмица пуснаха своя първи аромат Pinrose в 10 разновидности, струващи по 50 долара всяка.

Те сами са създали ароматите, както често правят младите компании в Силициевата долина. Освен това са елиминирали посредниците, като продават стоката си директно по интернет. Ароматите имат игриви имена, като например Rooftop Socialite и Campfire Rebel, и се продават заедно с листовка, описваща на какъв човек биха се харесали.

Pinrose има и лек технологичен елемент. Има "търсачка на аромати", където клиентите отговарят на няколко въпроса, след което с помощта на алгоритъм им се предлагат три варианта, които би трябвало да им харесат. Шумейт е учила психология на ароматите в университета и е приложила знанията и опита си, за да разработи въпросите и алгоритъма. Според основателите на фирмата системата работи успешно в 75% от случаите.

Индустрията на парфюмите е по-малка, отколкото може би си мислите. Тя е концентрирана в Ню Джърси и Франция, където има общо четири фирми, произвеждащи ароматите. Друга малка група компании след това купуват "сока", както е известна течността сред експертите, и го продават на други компании, които просто поставят марките си върху бутилките.

Пазарът на парфюми се оценява на 6 млрд. долара в САЩ и 30 млрд. долара в световен мащаб, отбелязва Businessweek.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:01 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още