Американската кино аудитория се сви още повече през 2013 г., поради което собствениците на киносалони все повече обмислят радикалната идея да намалят цените на билетите. Или поне да го направят за известно време.
Доклад на Филмовата асоциация на Америка разкри, че продажбите на вътрешния пазар са нараснали до 10,9 млрд. долара миналата година, от 10,8 млрд. долара през 2012 г. , пише Wall Street Journal. Но ръстът се дължи на по-високите цени на билетите, а не на по-големия брой присъстващи в кината.
Оказва се, че броят на продадените билети е поел надолу и през 2013 г. е с 1,5% по-малък от този, отчетен година по-рано. Ако през 2012 г. са били продадени 1,36 млрд. билета, през 2013 г. техният брой е бил едва 1,34 млрд.
Случващото се само допълва една дългогодишна тенденция - броят на продадените билети е намалял с почти 11 на сто между 2004 г. и 2013 г. За сметка на това бокс офис приходите са се увеличили със 17%.
Основните причини хората все по-рядко да посещават кината се коренят в множеството възможности за развлечения у дома, независимо дали става дума за филми, телевизия, видео игри или мобилни приложения.
Растежът на бокс офиса е много по-силен на няколко чуждестранни пазара, особено в Китай, въпреки че и там се забелязва забавяне на темпа спрямо 2012 г. Така през 2013 г. китайският бокс офис нарасна с 27 на сто, в сравнение с 36% година по-рано, достигайки 3 млрд. долара.
Постоянно покачващите се цени на билетите в САЩ обаче е нож с две остриета. Те укрепват общите приходи, но забавят търсенето.
Националната асоциация на собствениците на киносалони в САЩ разкрива, че средната цена на билет за кино през 2013 г. се е увеличила с 8,13 долара, докато през 2012 г. това увеличение е било със 7,96 долара.
Постепенното опустяване на салоните кара собствениците им да опитат да върнат хората обратно пред големия екран, а за целта планират да намалят цените на билетите. Асоциацията на собствениците на киносалони е започнала преговори с веригите кина и филмовите студиа за стартирането на програма, която предвижда въвеждането на отстъпка от цените на билетите. Детайлите около самата програма все още не са известни, но се очаква тя да наподобява подобни програми от Канада и Латинска Америка.
За да заработи проектът, ще е необходимо абсолютното сътрудничество между многобройните кино вериги и студиа, така че една верига да не изяжда бизнеса на всички останали. За целта Асоциацията на собствениците на киносалони ще създаде стандартизирана цена.


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират