Холивудските филмови студиа ухажват китайските инвеститори, за да получат достъп до страната с най-многобройно население в света, подминавайки опасенията, че новите им партньори ще се опитат да цензурират новото поколение филми и телевизионни предавания, пише Bloomberg.
Поредният знак за нарастващия взаимен интерес е фактът, че Dalian Wanda Group Co. обяви вчера, че води преговори за придобиването на Lions Gate Entertainment Corp., която е създател на филмите от поредицата „Игрите на глада“.
Председателят на Alibaba Group Holding Джак Ма пък посети Холивуд през октомври в търсене на възможности за сделки, докато базираната в Шанхай Fosun International инвестира в Studio 8, която прави филми за Sony Corp.
От своя страна, Холивуд търси китайски инвеститори въпреки възможността за налагането на цензура от страна на правителството на Китай. Студията – от Walt Disney до Metro-Goldwyn-Mayer, променят сюжети, национални идентичности и премахват сцените със секс, за да се справят с правителствения контрол. Холивуд дори си партнира с китайските държавни компании за филми като „Кунг-фу панда 3“, продукция на Dream Works Animation.
"Всяко популярно студио внимава да не обиди китайския пазар, защото той е станал много важен за потока на приходите“, посочва Том Нюнан, гостуващ професор в Университета на Калифорния в Училището по театър, кино и телевизия в Лос Анджелис.
Wanda се интересува от придобиването на контролния пакет акции на Lions Gate, въпреки че студиото има желание да продаде само миноритарен дял.
Експанзията на развлекателни компании като Wanda съвпада с желанието на китайския президент Си Дзинпин да учеличи влиянието на страната чрез промотирането на повече съдържание на китайски.
Миналата година Wanda обяви, че изгражда комплекс за най-голямото филмово студио в света. То ще се намира в Китай и ще бъде част от 8-милиарден комплекс от общо 20 студиа, яхтен клуб, кино, хотели и музей с восъчни фигури.
Проектът ще помогне на Wanda да създаде китайски културен бранд, посочва информационната агенция Xinhua.
Китай е най-големият филмов пазар след САЩ. Той е и сред най-бързо развиващите се кино пазари според Motion Picture Association of America, което го превръща във възможност за експанзия за холивудските студиа.
През последната година китайският бокс офис нарасна с 27% до 3,6 млрд. долара. Същевременно продажбите на билети в САЩ се увеличиха с 1 на сто до 10,9 млрд. долара. Докато се готви за развитието на своите творчески индустрии, Китай работи все повече по защитата на авторските права.
От своя страна, президентът осъществява по-строг контрол върху аудиторията в интернет и призовава хората на изкуството да създават произведения с повече морална, отколкото търговска стойност.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни