Редица музиканти се оказват в центъра на битката между стрийминг услугите на Apple и Spotify, пише Bloomberg.
Spotify въвежда ограничения на изпълнители, които пускат новите си произведения ексклузивно в конкурентната Apple Music, като прави музиката им по-трудна за откриване, твърдят източници, запознати със стратегията на фирмата. На звездите, които са дали на Apple ексклузивен достъп до новата си музика, е казано, че техните песни няма да бъдат включени в определени плейлисти, след като произведенията им се появят в Spotify, допълват източниците, пожелали анонимност.
Освен това въпросните песни са позиционирани по-ниско в резултатите при търсене в Spotify, най-голямата музикална стрийминг услуга в света, посочва източник. Spotify твърди, че не е променяла начина, по който функционира търсачката ѝ.
Spotify използва подобни практики от около година, коментира един от източниците, докато друг посочва, че усилията ѝ в тази посока са станали по-сериозни през последните няколко месеца. Изпълнителите, които са дали ексклузивни права на Tidal, стрийминг услугата на Джей-Зи, също са жертва на новите мерки на Spotify, твърди източник, който е отказал да посочи имена на музиканти.
Най-голямото предизвикателство
Музикалната услуга на Apple се оказа най-голямото предизвикателство пред Spotify през последната година. От дебюта си през миналия юни тя привлече повече от 15 млн. абонати, обяви компанията преди два месеца. Ексклузивните сделки за нова музика с изпълнители като Дрейк, Chance the Rapper и Франк Оушън, са основна част от стратегията на Apple. Spotify от своя страна има повече от 30 млн. абонати по целия свят.
Освен това Apple Music има начини за промотиране на изпълнители, като извеждане на преден план на техните песни в секцията Top Tracks.
Споровете относно ексклузивността се случват в критичен момент за Spotify, която е в средата на преговорите за нови лицензионни договори с най-големите звукозаписни компании в света. Фирмата планира да осъществи първичното си публично предлагане в края на следващата година, но се нуждае от по-добри дългосрочни споразумения с лейбълите, за да привлече по-голяма оценка от инвеститорите, твърди източник, запознат с плановете. Компанията не генерира печалба, въпреки че приходите ѝ надминаха 2 млрд. долара. Отчасти това се дължи на факта, че се налага да плаща 55% от сумата на звукозаписните компании и допълнителен дял на издателите.
Не е ясно дали популярни изпълнители като Дрейк и Оушън са засегнати от мерките на Spotify, а техните представители на са отговорили на запитванията за коментар.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано