Производителят на играчки Lego удвои своята печалба за първите шест месеца на годината, след като клиентите се стичат в отново отворените му магазини, за да си купят конструктори „Междузвездни войни“, модели на Колизеума и букети с цветя, направени от цветните пластмасови блокчета, предава Ройтерс.
Въпреки че части от глобалната индустрия за търговия на дребно все още се възстановява от пандемията и свързаните с нея проблеми с веригите на доставките, Lego твърди, че е спечелила от своята дългогодишна стратегия да позиционира производството си в близост до ключови пазари. Това ѝ спестява както разходи, така и логистични проблеми.
„По някакъв начин това ни направи по-устойчиви, откакто не трябва да изпращаме всичко по целия свят спешно“, коментира главният изпълнителен директор Нис Б. Кристиансен, допълвайки, че Lego има пет големи завода, покриващи Азия, Европа, Северна и Южна Америка.
Семейната компания записа голям ръст на онлайн продажбите по време на пандемията, но днес потвърди, че ще продължи да залага на физическите си магазини, за да привлича нови клиенти.
„Ако някой се е съмнявал дали магазините все още ще имат смисъл след Covid-19, ние видяхме как трафикът и приходите просто се върнаха в магазините“, посочва Кристиансен.
Lego твърди, че е изпреварила индустрията за играчки на всички големи пазари през първото полугодие на 2021 г., тъй като производството ѝ не е било засегнато от ограниченията заради Covid-19, а повечето ѝ физически магазини са отворили отново врати.
Базираната в Дания Lego очаква да отвори 174 нови магазина по целия свят тази година, с което ще достигне общо 851 търговски обекта. Миналата година тя откри 134 нови магазина. През първата половина на тази година под логото на компанията заработиха 60 обекта.
Сред популярните конструктори през първото полугодие са били тези за „Междузвездни войни“ и комплектите Lego Creator Expert, които включват букети с цветя и модел на Колизеума в Рим. Те станаха особено популярни сред възрастните, затворени у дома по време на блокадите.
Lego отвори нов голям магазин в Манхатън, Ню Йорк, през юни, където клиентите могат да се докоснат до новите продукти на компанията както физически, така и дигитално.
Нов формат на магазините ще бъде представен в 60 от магазините на Lego тази година.
„Става дума не толкова за продажба на продукти, а по-скоро за показване на цялата Lego вселена на клиентите“, коментира Кристиансен.
Въпреки че се е сблъскала с нарастване на цените на суровините си, Lego е увеличила повече от два пъти оперативната си печалба за първите 6 месеца на годината до 8 млрд. датски крони (1,26 млрд. долара) спрямо същия период година по-рано.
Приходите са нараснали с 46% до 23 млрд. крони, а онлайн продажбите във всички платформи са скочили с 50% на годишна база, твърди Lego. Тя не разкрива какъв е делът на приходите от онлайн продажби от общите приходи.


Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола