IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

С оценка от 100 млрд. долара китайската Shein ще задмине общата на H&M и Zara

Компанията води преговори с потенциални инвеститори за кръг от финансиране, който може да ѝ даде високата оценка

12:01 | 04.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Китайска компания за бърза мода без световна мрежа от собствени физически магазини търси оценка, която може да надвиши общата оценка на водещите модни компании Hennes & Mauritz и Zara на Inditex, съобщава Bloomberg.

Shein – изцяло онлайн търговец на евтини дрехи, продукти за красота и начин на живот, който изкарва по над 6 хил. нови продукта всеки ден – води преговори с потенциални инвеститори, включително General Atlantic, за кръг от финансиране, който може да оцени компанията на около 100 млрд. долара, съобщава Bloomberg News.

Ако Shein успее с кръга финансиране, това ще даде на десетгодишния бранд два пъти по-висока оценка от базираната в Токио Fast Retailing – собственик на Uniqlo – която миналата година имаше повече от 2300 магазина в 25 страни и региона. Това ще направи Shein и най-високо оценения стартъп в света след ByteDance и SpaceX, посочва доставчикът на данни CB Insights.

Макар че кръговете с финансиране до голяма степен показват стойността на даден бизнес, първичните публични предлагания предлагат по-добър поглед към това дали по-широка база от инвеститори споделят същия ентусиазъм, особено след като счетоводството бъде изнесено публично за проверка. Повечето компании успяват да получат оценката, която търсят, понякога дори по-висока, но някои се провалят с това си начинание. Shein засега не е представила планове за IPO.

В началото на пандемията Shein спечели от промените в потребителското поведение, тъй като потребителите правеха дори повече от покупките си чрез смартфона или компютъра си. Продажбите нараснаха над три пъти през 2020 г. до 10 млрд. долара, което направи Shein най-големият базиран изцяло онлайн бранд в света.

Новият инвестиционен кръг ще отрази влиянието на ръста в продажбите за Shein. Към момента на кръг за инвестиране през август 2020 г., Shein имаше оценка от около 15 млрд. долара, посочва PitchBook.

От стартирането си през 2012 г. Shein е разработила обширна мрежа от евтини доставчици в Южен Китай. През пандемията компанията работи с известни личности като Lil Nas X и Кейти Пери, за да подобри профила си сред потребителите на поколението Z (родените между средата на 90-те и началото на второто десетилетие на 21 век) извън Китай.

Въпреки забележителната оценка китайският бранд е изправен пред трудности, тъй като законодателите във Вашингтон обмислят законодателство, което може да спре Shein да продава в САЩ. Камарата на представителите през февруари одобри Закон за конкуренцията на Америка с клауза която би попречила на китайските компании да използват сегашно изключение, позволяващо безмитен внос на стоки на стойност под 800 долара.

Сенатът обаче прие законопроект без тази промяна, а законодателите тепърва трябва да представят условията на финалната версия.

Сигнализирайки, че очаква да продължи да се радва на ръст в САЩ, Shein наскоро обяви планове да отвори разпределителен център в щата Индиана, в който ще работят 850 служители. Миналия месец Shein договори и нова програма с Indiana University, с която предлага стажове на студенти от бизнес училището на университета.

Последна актуализация: 08:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини Style виж още

Коментари

Финанси виж още