IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Pernod Ricard се похвали с ръст на продажбите от 20%

Въпреки все по-предизвикателната среда компанията прогнозира органичен растеж от 17% на печалбата

11:52 | 28.04.22 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Френската група за алкохолни напитки Pernod Ricard заяви в четвъртък, че силното търсене на ключовите американски, китайски и европейски пазари е довело до скок от 20% на органичните продажби за третото тримесечие, надвивайки с много прогнозите на анализаторите, съобщава Ройтерс.

Pernod Ricard, която притежава шампанското Mumm, водката Absolut и коняка Martell, обаче заяви, че очаква по-слаби продажби през четвъртото тримесечие заради блокадите около Covid-19 в Китай, постепенното нормализиране на бизнеса в САЩ и конфликта в Украйна.

Въпреки все по-предизвикателната среда Pernod Ricard прогнозира органичен растеж от 17% на печалбата от повтарящи се операции за финансовата година, приключваща на 30 юни, в съответствие с текущия пазарен консенсус за ръст от 16,9%.

Устойчивото потребление от хора, които си стоят у дома, повторното отваряне на баровете и ресторантите и продължаващото възстановяване на пътуванията ще захрани силния годишен ръст на продажбите в региони с известно увеличение на оперативния марж, добави компанията.

Pernod, която е втората по големина компания за алкохолни напитки в света след Diageo, отчете продажби за 2,447 млрд. евро през трите месеца до 31 март – с 20% повече на годишна база, което надви оценката на анализаторите за ръст от 14,3%.

Това отразява 20-процентно увеличение на продажбите в Европа въпреки известно забавяне през март основно заради влиянието на конфликта в Украйна, добави компанията.

В САЩ продажбите са нараснали с 23% през тримесечието, подкрепени от стабилното търсене на уиски Jameson, ликьорите Malibu и Kahlua и коняка Martell. Повишаването на цените в началото на февруари и иновации като Jameson Orange също са подкрепели продажбите в САЩ.

В Китай продажбите през третото тримесечие са се увеличили с 8%, забавяйки се от 14% през първото полугодие, като представянето по време на Лунната нова година е било засегнато от мерки около Covid-19.

Фискалната година на Pernod Ricard започва на 1 юли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:32 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още