IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Фокусът върху премиум напитки помага на Remy да преодолее проблемите в Китай

Силното търсене на премиум коняка на компанията в Китай и САЩ е повишило органичната оперативна печалба за 2021/22 г. с близо 40%

15:50 | 02.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Johnny Nunez/Remy Martin</em></p>

Снимка: Johnny Nunez/Remy Martin

Френската компания за алкохолни напитки Remy Cointreau прогнозира в четвъртък силен старт на новата си финансова година, тъй като широкото търсене на премиум напитките помага да се компенсират инфлационният натиск и влиянието на блокадите около Covid-19 в Китай, съобщава Ройтерс.

Производителят на коняка Remy Martin и ликьора Cointreau отправи положителни коментари, след като съобщи за по-висок от очаквания ръст на оперативната печалба за финансовата година, приключила на 31 март.

„Въз основа на силния ни напредък по стратегическите ни цели, новите тенденции в потреблението и стабилната покупателна сила, започваме годината 2022-23 г. с увереност“, написа главният изпълнителен директор Ерик Вала в изявление.

Пандемията подкрепи дългосрочния тласък на Remy към скъп алкохол, за да повиши маржовете си на печалба, ускорявайки пренасочването си към премиум напитки, потребление у дома, коктейли и електронна търговия.

Вала каза пред репортери, че за новата фискална година Remy очаква „стабилен ръст на печалбата“, тъй като увеличенията на цените и контролът на разходите ще помогнат да се смекчи влиянието на инфлационния натиск.

Финансовият директор Лука Марота каза пред репортери, че се чувства „комфортно“ с пазарния консенсус за органичен ръст на продажбите от 10,2% за финансовата 2022/23 година.

В краткосрочен план Вала каза: „Мога да потвърдя, че очакваме двуцифрен органичен ръст на продажбите през първото тримесечие въпреки блокадите в Китай и високите сравними стойности“.

Макар че Китай формира 15-20% от продажбите на групата, ръстът през тримесечието ще бъде воден от търсенето в други региони, най-вече САЩ.

Вала каза пред анализатори, че ограниченията заради Covid в Китай от началото на април са имали „много тежко“ влияние върху бизнеса в страната. От положителна гледна точка той заяви, че ще има засилено търсене в Китай, когато потребителите приключат ограничителните мерки.

„Силно уверен съм, че ще видим възстановяване на търсенето“, каза той.

Силното търсене на премиум коняка на компанията в Китай и САЩ, заедно със строгото управление на разходите, е повишило органичната оперативна печалба за 2021/22 г. с 39,9% до 334,4 млн. евро, което е над прогнозата на анализаторите за ръст от 38,6%.

Показвайки увереността си, Remy заяви, че ще изплати на акционерите обикновен дивидент от 1,85 евро на акция в кеш и извънреден дивидент от 1 евро.

„Насоките на Remy показват още една година на силен ръст и подобрение на маржа, водени от силната ценообразуваща сила, която предполага възходяща органична печалба преди лихвите и данъците от +10%“, пишат анализатори на Credit Suisse в бележка.

Акциите на Remy Cointreau отвориха с повишение от 3%, преди леко да поевтинеят по-късно. По-късно отново възстановиха възходящата си посока.

Компанията потвърди целите си за 2030 г. за брутен марж от 72% и оперативен марж от 33%. За сравнение, през 2021/22 г. те са били в размер на съответно 68,6% и 25,5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още