За германската спортна марка Puma категорията стоки, свързани с баскетбола, се оказва ключова част от нейната глобална стратегия заедно с усилията на марката да увеличи броя на продажбите си на дребно.
Силният баскетболен бизнес може да привлече вниманието на купувачите и да постави ореол около продуктите на марката. Миналата година Puma си партнира с хип-хоп магната Джей Зи, когато се завърна на американския пазар за баскетбол, въпреки че той вече е доминиран от гиганти като Nike и Adidas.
„Партньорството с Джей Зи означаваше много за нас, защото вярваме, че баскетболът е спортът, който най-голяма степен обединява културата хип-хопа, изкуството и модата“, каза Адам Петрик, маркетинг директор на Puma, в интервю пред CNBC. „Ние наистина се опитваме да разказваме страхотни истории, да влезем в пространството на потребителя, да сме релевантни, да сме конкурентни и да опитваме да направим нещо интересно.“
Puma се надява на по-силно присъствие на пазара на дребно, за да се свърже с по-младите потребители. Тази година марката отвори своя флагмански магазин на Пето авеню в Ню Йорк, който е на пешеходно разстояние от подобни магазини на конкурентите Nike и Adidas. Петрик споменава, че компанията също така се стреми да спечели място за своите продукти на рафтове на американските търговци на дребно.
Puma отчете 17% увеличение на продажбите през фискалното трето тримесечие в сравнение с периода от предходната година, което го прави най-бързо растящият световен спортен бранд. Облекло, включващо ежедневни, удобни дрехи, проектирани да бъдат подходящи както за упражнения, така и за ежедневно носене, е най-бързо развиващият се сегмент на компанията с 18,7% ръст на продажбите.
Според Петрик Китай е приоритет номер едно на Puma. Азия е най-бързо растящият регион на компанията с 28,5% ръст на продажбите през третото тримесечие. „Ние работим, за да разберем начина на мислене на потребителите, да разберем какво е интересно на тези потребители и да им разкажем подходящи истории около нашите продукти, които те биха искали да закупят от нашата марка“, каза Петрик.
Puma балансира увеличаването на връзката си с китайските потребители, като същевременно намалява доставките от Китай за американския пазар от приблизително 50% през 2014 г. до приблизително 20% тази година.
Компанията ще се сблъска с ефектите от 15% мита за стоки, които произвежда в Китай и продава в САЩ, за първи път през четвъртото тримесечие. Изпълнителният директор Бьорн Гюлдън нарече третото тримесечие „най-доброто тримесечие, което Puma е постигнал някога“ и повиши прогнозата на компанията, но заяви, че митата все пак ще навредят на маржовете.
Гюлдън каза, че компанията не е повишила цените, за да компенсира въздействието на митата, и няма да е начело в ценовата категория. В момента пазарът на спортни дрехи в САЩ е доминиран от Nike и Adidas, като тяхната гама от обувки и облекло е одобрена от спортисти като Леброн Джеймс, Патрик Махомес, Стеф Къри и Серина Уилямс.
Puma също си партнира със звезди и влиятелни лица, включително Джей Зи, Селена Гомес, Мийк Мил и Риана, както и звезди в социалните медии, известни на азиатските пазари.
Компанията също така е подписала сделка с марката Cloud 9, за да предостави униформи за геймъри и облекло за фенове. Според Morgan Stanley се очаква 194 млн. души да гледат състезателни спортове, използващи видео игри, през 2019 г., а 79% от тях са на възраст под 35 години. Петрик казва, че стратегията за съвместeн маркетинг е част от стремежа на компанията да достигне потребителите от Поколението Y.
Puma представи и първия си фитнес часовник през септември. Устройството е насочено към феновете на спорта и е дебютът на компанията на претъпкания пазар на носими технологии, като доставките ще започнат следващия месец.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци