IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американските мита срещу Китай удариха печалбата на Puma

Производството в Китай за американския пазар е съкратено до около 20% в сравнение с повече от 50% преди пет години, което води до допълнителни разходи

11:23 | 24.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Германската компания за спортни стоки Puma предупреди в четвъртък, че ще претърпи щети заради американските мита срещу Китай през четвъртото тримесечие, но все пак повиши прогнозата си за продажбите и намали целта си за печалба след силно трето тримесечие във всички региони.

Главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден заяви пре журналисти, че компанията ще се опита да премести още по-голяма част от производството си за САЩ от Китай към държави като Виетнам и Индонезия.

Производството в Китай за американския пазар вече е съкратено до около 20% в сравнение с повече от 50% преди пет години, казва той, цитиран от Ройтерс.

Това води до допълнителни разходи, тъй като някои модели вече се произвеждат на две места. Това обаче не е причинило намаляване на производството в Китай, тъй като вътрешният пазар там расте толкова бързо, че е усвоил обема, предназначен преди това за САЩ.

„Четвъртото тримесечие ще бъде първото тримесечие, по време на което американските мита, наложени на Китай, ще окажат влияние. В момента, без увеличение на цените, това оказва натиск върху оперативната печалба (EBIT), поне в краткосрочен план “, каза Гюлдън.

Puma заяви, че продажбите й за третото тримесечие са нараснали на коригирана база с до 1,48 млрд. евро (1,65 млрд. долара), надвишавайки средните прогнози на анализаторите за 1,45 млрд. евро. Оперативната печалба се е увеличила с 25% до 162 млн. евро, в съответствие с очакванията на анализаторите.

Цената на акциите на Puma, която се повиши по време на предходните тримесечия през последната година, поевтиня с 2,8%.

Ръстът на компанията надмина конкуренти като Adidas и Nike, които наскоро съобщиха, че техните тримесечни приходи и печалба са надвишили пазарните очаквания, тъй като услилията им да продават маратонки директно на потребителите набират скорост, повишавайки маржовете.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:50 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още