IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Дрехите и чантите помогнаха за ръста на продажбите на Hermes през тримесечието

Приходите са се увеличили с 27% при стабилен валутен курс до 2,77 млрд. евро през първите три месеца на годината

14:16 | 14.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

Продажбите на марката за луксозни стоки Hermes International отбелязват ръст през първото тримесечие, тъй като потребителите са готови да харчат повече за дрехи и кожени чанти.

Приходите са се увеличили с 27% при стабилен валутен курс до 2,77 млрд. евро през първите три месеца на годината спрямо същия период на 2021 г., съобщава производителят на емблематичните чанти Birkin, цитиран от Bloomberg. Анализаторите очакваха ръст от 15%.

С най-добро представяне е звеното за готови за носене продукти, където ръстът е от 44% - повече от двойно на очакванията. Увеличението при подразделението за кожени изделия също се представя по-добре от прогнозираното.

Акциите на компанията поскъпват с 1,9% на борсата в Париж към 13:30 ч. българско време.

Данните бяха публикувани на фона на ограничената търговия в Китай. Към четвъртък три от 26 магазина на Hermes в страната са затворени заради блокади за ограничаване разпространението на коронавируса. И трите обекта са в Шанхай. Активността в Китай се възстановяваше добре преди новия пик на коронавируса към края на март, посочи главният финансов директор Ерик дьо Алгуе. Въпреки това той подчерта, че „фундаментите са изключителни в Китай“.

За да увеличи производството, Hermes обяви миналия месец, че планира да отвори две нови работилници за кожени изделия в Париж през 2025 и 2026 г., които заедно ще открият 500 нови работни места. Това е в допълнение на плановете за три нови обекта, планирани за откриване през следващите три години. По думите на Дьо Алгуе Hermes все още цели увеличение на продукцията на кожени изделия с между 6 и 7 процента на година.

Hermes поддържа контакт с персонала си в Русия, където три магазина на марката бяха затворени миналия месец заради инвазията в Украйна, каза още Дьо Алгуе. Пазарът в Русия е по-малко от 1% от продажбите на групата, коментира още той и допълни, че компанията е планирала да отвори магазин в Санкт Петербург през юни, но плановете се отлагат.

Hermes увеличи цените на някои продукти си със средно 3,5% в началото на годината заради инфлацията, като е възможно повишение и при бижутата и часовниците в средата на годината, за да се компенсират растящите разходи за ценни метали. Дьо Алгуе очаква по-високи цени и през 2023 г.

Резултатите на Hermes са публикувани след тези на водещия производител на луксозни стоки в Европа LVMH по-рано през седмицата. Компанията предупреди, че блокадите в Китай имат отрицателен ефект върху продажбите, въпреки че не уточни в каква степен.

Последна актуализация: 12:11 | 15.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Стил виж още

Коментари

Добави коментар
Финанси виж още