Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О`Лиъри отново мечтае за трансатлантически полети. Той заяви, че би искал самолетите на компанията да започнат да летят до Америка след няколко години и то на цена на билета от 10 долара. Коментарите му са повторение на негово изявление от юни 2008 г., когато на пресконференция той разкри, че планира да предлага билети до САЩ за 10 евро за икономична класа и възможност за пътуване в бизнес класа на високи цени в замяна на обслужване на изключително ниво, пише BusinessWeek.
Не за първи път нискобюджетни авиопревозвачи опитват да предлагат полети през Атлантическия океан. Подобни опити са правили най-малко четири превозвача и всички са се провалили.
Първо Laker Airways стартира услугата си Skytrain в края на 1970-те години. Тя просъществува близо пет години с полети от Лондон до Ню Йорк, Лос Анджелис и Южна Флорида.
Малко след това People Express разшири вътрешните си дейности в САЩ с полети от Нюарк до Лондон през 1980-те години.
През деветдесетте години дойде ред на Tower Air - компания, създадена от израелски предприемач, предлагаща директни полети от САЩ до Израел. Тя започна да лети от Ню Йорк до няколко градове в Европа и Тел Авив.
В по-близкото минало канадската Zoom Airlines летеше от няколко града в Канада до Великобритания и от Ню Йорк до Лондон. Това продължи около година до края на 2008 г.
Нискобюджетните авиопревозвачи, като Ryanair и Southwest, обикновено намаляват разходите си, като летят по-често. Това е възможно благодарение на по-късия престой на самолетите по летищата. Освен това Ryanair и Allegiant Travel избягват големите летища, като Хийтроу в Лондон и Джон Кенеди в Ню Йорк, където таксите са по-големи, и предпочитат второстепенни летища, разположени по-далеч от големите градове.
Презокеанските полети почти със сигурност биха елиминирали тези предимства по отношение на разходите, дори и Ryanair да успее да продава новата си бизнес класа услуга. При дългите полети няма възможност самолетът да бъде товарен няколко пъти на ден, а летенето до отдалечен град далеч от туристическите дестинации може да накара дори и най-пестеливите и неплатежоспособни клиенти да се замислят за други варианти.
Разбира се, бързата консолидация на американските авиоокомпании и по-близките им връзки с европейските гиганти в индустрията вече повишиха цените на билетите по маршрутите през Океана. Предстоящият джойнт венчър между Delta Air Lines и Virgin Atlantic на Ричард Брансън вероятно още повече ще засили тази тенденция.
Като се има предвид обаче високата и непредвидима цена на суровия петрол, големите физически ограничения по отношение на въздушното пространство и местата за кацане на големите летища в САЩ и Европа, както и фактът, че малцина са склонни да се лишат от екстрите при дълги полети, шансът за успех на евентуален нов играч изглежда минимален.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят